عضو هیأت رئیسه كمیسیون كشاورزی مجلس خبر داد:

فروش نهاده دامی مخلوط با خاک اره در اهواز

عضو هیأت رئیسه كمیسیون كشاورزی مجلس عنوان کرد به وسیله: ۱۰ کامیون با یک پلاک نهاده دامی را از بندر امام خارج و در اهواز دپو می کردند که این نهاده‌ها را پس از افزودن خاک اره به دامدار بیچاره می‌‌‌‌‌‌دادند.

به گزارش خورنا محمد جواد عسگری امروز یکشنبه هفتم شهریور در یک گفتگویی رادیویی با اشاره به اینکه تاکنون ۹ بندر مختلف را بازرسی کرده و معادل پنج میلیون تن نهاده را فعال کرده است اظهار کرد: روزی که به بندر امام مراجعه کردیم سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن نهاده دامی دپو شده وجود داشت که این نهاده‌ها عمدتاً حاوی سویا بودند و سویا نیز امکان خودسوزی دارد. 

وی در ادامه به سوء مدیریت و تخلفات صورت گرفته نیز اشاره کرد و گفت: متأسفانه به وسیله ۱۰ کامیون با یک پلاک از بندر امام نهاده دامی خارج می کردند و در اهواز دپو می‌کردند و خاک اره به آن اضافه می کردند و به دامدار بیچاره می دادند. 

عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: در بندر امام ۹۰ باسکول وجود دارد که ۳۰ باسکول فقط فعال بودند و همین تعداد فعال نیز به سامانه متصل نبودند. با فشاری که آوردیم تعداد باسکول های فعال را به ۷۰ عدد رساندیم. 

عسگری همچنین از وجود ناهماهنگی بین دامپزشکی، استاندارد، بهداشت و یکی از دستگاه های متولی خبر داد و گفت: اعلام کردند عدم انتقال نهاده های دامی به دلیل نبود کامیون است که برای رفع این مشکل معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و همچنین رئیس راه آهن جمهوری اسلامی ایران را وارد جلسات مربوطه کردیم تا به تناسب هر استان، نهاده های دامی توسط سه نهاد مذکور هماهنگ شود و کامیون های مربوط کار حمل و نقل را انجام دهند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *