رئیس پلیس خوزستان خبر داد:

کشف نزدیک به ۲ هزار قبضه سلاح غیرمجاز در خوزستان + تصاویر

فرمانده انتظامی استان خوزستان از اجرای طرح‌های جمع آوری سلاح و مهمات و کشف نزدیک به دو هزارقبضه سلاح غیرمجاز در پنج ماهه نخست سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش خورنا فرمانده انتظامی خوزستان و رئیس کل دادگستری استان امروز پنجشنبه چهارم شهریور ۱۴۰۰ با حضور در معاونت اجتماعی از کشفیات پنج ماهه سلاح و مهمات پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان خوزستان بازدید کردند.

در این بازدید فرمانده انتظامی خوزستان اظهار کرد: از آنجایی که وجود سلاح غیرمجاز از عوامل بسترساز جرایم خشن در سطح جامعه است و جرائمی از قبیل سرقت‌های مسلحانه، تیراندازی‌های غیرمجاز، قتل های مسلحانه و غیره را بدنبال دارد لذا نیروی انتظامی با جدیت هرچه تمامتر با دارندگان سلاح و مهمات برخورد قطعانه خواهد داشت.

سردار سید محمد صالحی در ادامه با بیان اینکه در سال جاری ۸۴ درصد وقوع تیراندازی‌های غیر مجاز کشف شده، افزود: پلیس امنیت عمومی با همکاری سایر یگان‌های انتظامی و با کار اطلاعاتی و تلاش‌های مستمر شبانه روزی در سطح استان طی ۵ ماه گذشته قریب به ۲ هزار قبضه انواع سلاح شکاری و جنگی را کشف و تعداد یک هزار و ۳۴۴ نفر از عاملان تیراندازی‌ها و دارندگان سلاح غیر مجاز را شناسایی و دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: کشف سلاح جنگی ما در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۴۸ درصد افزایش داشته و حدود ۵۸ هزار انواع فشنگ جنگی از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۲۳ باند قاچاق سلاح و مهمات غیرمجاز در سطح استان شناسایی و متلاشی گردیده و در این رابطه تعداد ۵۸ نفر از قاچاقچیان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.در ادامه رئیس کل دادگستری خوزستان نیز بیان کرد: وجود سلاح در دست افراد خلافکار و فرصت‌طلب باعث ایجاد جرائم خشن بسیاری چون قتل، سرقت های مسلحانه و سلب آسایش عمومی مردم می‌شود و بنده از سردار فرماندهی انتظامی استان و همه همکارانش بابت این کشفیات تقدیر و تشکر می کنم و به روح پرفتوح شهدایی که در این چند روز به فیض شهادت رسیدند، درود و صلوات میفرستم.

حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی در پایان خاطر نشان کرد: آن چیزی که بسیار مهم است احساس امنیت مردم می باشد و کسانی که باعث اخلال در نظم و امنیت و همچنین اقدام به قاچاق سلاح و مهمات می کنند، دستگاه قضائی با آنها برخورد جدی خواهد کرد.