استاندار خوزستان خبر داد:

مرگ روزانه ۵۰ خوزستانی براثر بیماری کرونا

استاندار خوزستان عنوان کرد: روزانه متوسط تعداد فوتی‌های کرونا در خوزستان ۵۰ نفر است یعنی امروز ۵۸ نفر، دیروز ۵۲ نفر و روزهای قبل تر نیز تعداد به همین منوال بوده است.

به گزارش خبرنگار خورنا قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز سه‌شنبه دوم شهریور ۱۴۰۰ در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه ویدئو کنفرانس روز شنبه ستاد ملی کرونا با حضور رئیس جمهور در مورد کمبود تخت، برانکارد، کپسول اکسیژن، ﻭﻧﺘﯿﻼﺗﻮﺭ، واکسن و مطالبات کادر درمانی در استان بحث مفصلی کردیم.

وی ادامه داد: همچنین در مورد مجوز استخدام پزشکانی که به صورت ساعت کاری انجام وظیفه می‌کنند و نیز برای تبدیل وضعیت پرستاران از حالت قراردادی به پیمانی هم درخواست کردیم که اختیارات بیشتری به استان داده شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: رئیس جمهور در مورد واکسن دستور افزایش سهمیه دادند و این سهمیه اکنون از ۳۰ هزار به ۷۰ هزار دوز رسیده و برای مطالبات کادر درمانی نیز دستور پرداخت دادند.

سلیمانی ضمن اشاره به قول مساعد رئیس جمهور در زمینه افزایش اختیارات استان برای استخدام کار درمانی گفت: در بحث ممنوعیت‌ ترددهای بین استانی نیز از رئیس جمهور تقاضا تمدید این ممنوعیت‌ها داشتیم و پیشنهاد توقیف خودروهایی را دادیم که تاکنون سه بار جریمه شده‌اند.

وی از افزایش تعداد بستری های کرونایی در خوزستان خبر داد و تصریح کرد: روزانه این تعداد به طور متوسط ۸۰ تا ۱۰۰ نفر از تعداد ترخیصی ها بیشتر است.

استاندار خوزستان ادامه داد: همچنین روزانه متوسط تعداد فوتی‌های در خوزستان ۵۰ نفر است یعنی امروز ۵۸ نفر، دیروز ۵۲ نفر و روزهای قبل تر نیز به همین منوال بوده است.

سلیمانی بیان کرد: موضوع کرونا در بین مردم عادی شده است و ما همچنان شاهد افزایش اجتماعات، دید و بازدیدهای خانوادگی، برگزاری انواع مراسمات مذهبی و قومی و بی توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم که از هم استانی محترم درخواست همکاری برای رعایت در این موارد را داریم.

وی ضمن اشاره به نقش موثر واکسن در کاهش شدید مرگ و میرهای کرونایی گفت: با همکاری خیرین، دولت و سایر نهاد های مختلف تلاش خواهیم کرد که در آینده نزدیک واکسن بیشتری در اختیار مردم استان گذاشته شود.

استاندار خوزستان در پایان اعلام کرد: استان تا روز گذشته ۲۰ شهرستان قرمز و دو شهرستان نارنجی داشته و مابقی شهرستانها آن نیز زرد بوده است.