استاندار خوزستان خبر داد:

انجام کلیه پروژه‌‌های ضربتی مدیریت روان آبها در اهواز تا پایان شهریور

استاندار خوزستان از انجام کلیه پروژه‌های ضربتی مدیریت سیلاب و روان آبها در اهواز تا پایان شهریورماه خبر داد و بیان کرد: امیدوارم دستگاههای مربوطه با توجه به تامین اعتبار صورت گرفته این کار را در موعود مقرر به پایان برسانند.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ در حاشیه نشست قرارگاه شناسایی و رفع مشکلات آب آشامیدنی، فاضلاب و آبهای سطحی خوزستان گفت: در این جلسه برای انجام هرچه سریعتر پروژه خط اصلی دفع فاضلاب اهواز که از حدفاصل بین دانشگاه شهید چمران و دانشگاه علوم پزشکی می‌گذرد مبلغی در حدود ۱۳۵ میلیارد تومان از منابع استانی، شهری، متمرکز و شهرداری تخصیص داده شد.

وی در ادامه از تشکیل دو کمیته نظارتی نیز در این جلسه خبر داد و تصریح کرد: این کمیته‌ها که یکی از آنها زیر نظر ستاد مدیریت بحران و دیگری تحت نظارت اداره کل امور شهری استانداری است باید روزانه بر میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مربوط به دفع آبهای سطحی و فاضلاب شهری اهواز نظارت داشته باشند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: طبق مصوبه این جلسه قرار شد کلیه پروژه‌های ضربتی مدیریت سیلابها و روان آبها در سطح شهر اهواز تا پایان شهریور انجام شود که امیدوارم دستگاههای مربوطه با توجه به تامین اعتبار صورت گرفته این کار را در موعود مقرر به پایان برسانند.

سلیمانی ادامه داد: همچنین برای حل مشکل آبهای سطحی بندر امام نیز مقرر شد که ۵۰ میلیارد تومانی که در گذشته تخصیص داده شده است براساس پیشرفت کار آزاد شود تا مشکل آبهای سطحی این شهرستان هم تا پایان شهریور ماه برطرف گردد.

وی در پایان گفت: در خصوص مطالبات آبداران استان تاکنون ۱۰ میلیارد تومان از طریق منابع استان پرداخت شده است و ۵۰ میلیارد تومان دیگر نیز از طریق سازمان هدفمندی یارانه ها تأمین شده که در اختیار شرکت آبفا کشور قرار گرفته که بنا شد آبفا نیز عددی به آن اضافه کرده و حداکثر تا هفته آینده به آبداران پرداخت کند.