ظهور انقلاب اسلامی پدیده فرهنگی، اجتماعی قرن است

احمد مهدی پور، فعال اجتماعی

در آستانه دهه فجر و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی قرار داریم. انقلابی که بی شک منحصر به فردترین رخداد قرن است و پدیده ای است که نیاز به شعار و زیاده گویی ندارد.
نسل جوان و امروز ما هم با شعار بیگانه اند و هم از شعار، گریزان و کسانی که در این ایام صاحب میکروفون و رسانه هستند باید مواظب باشند که تنها شعارگونه و تیتر وار به معرفی انقلاب نپردازند بلکه اصالت و ماهیت مدنی، دینی و اعتقادی این رخداد بزرگ را با مستندات موجود تشریح کنند.
قرن، قرن رسانه و تبلیغات است و ما باید برای نسل جوان و انقلابی و حتی منتقد کشور عزیزمان، محتوایی فاخر با زبان فرهنگ و هنر ارائه بدهیم که از ما پذیرا باشند نه اینکه تنها به سخنرانی های تکراری و چاپ بنر اکتفا کنیم.
نسل امروز باید بداند که این مشکلات اقتصادی و بحران های دیگر محصول انقلاب نیستند، محصول بی تدبیری و شاید ندانم کاری و غفلت اشخاص و یا دولت هایی هستند که با رویکردهای غرب گرایانه و بی توجهی به ظرفیت های داخلی و توان ملی باعث و بانی آن شده اند.
نسل امروز باید بداند که این انقلاب با همه سختی ها و پیچ و خم ها به دست آنان رسیده است و وقت آن است که نسل سربازان حاج قاسم، پرچم اقتدار ایران اسلامی را در دست بگیرند و بیرق زیبای سه رنگ کشورمان را در کنار بیرق ابا عبداله در بلندترین نقاط عالم به اهتزاز دربیاورند.
دوران شعار به سر آمده و وقت، وقت عمل کردن به اهداف بلندی است که خیلی ها برایش جان دادند تا جان و مال مردم ایران در امان باشد.
امیدوارم امسال شاهد برگزاری جشن ها و مراسمات متفاوتی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی باشیم و رویکردمان این باشد که نهضت فجر انقلاب را به دست جوانان پرشور و انقلابی بدهیم.
نسلی که به مجهزترین رسانه ی جهان یعنی اینترنت و بستر فضای مجازی دسترسی دارند و با حمایت نهادهای فرهنگی می توانند بهترین تولید محتوا را با زبان های بین المللی در خصوص اهمیت و ضرورت پرداختن و معرفی هر چه بیشتر و بهتر انقلاب به دنیا داشته باشند.