امام جمعه بندر ماهشهر: هلدینگ خلیج فارس آزمون استخدامی پیش رو را منحصر به نیروهای بومی برگزار کند/ شهرستان بندر ماهشهر به اندازه کافی جوان تحصیلکرده بیکار دارد

امام جمعه بندر ماهشهر گفت: هلدینگ خلیج فارس آزمون استخدامی پیش رو‌ را منحصر و ویژه جوانان بومی شهرستان بندر ماهشهر برگزار کند.

حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بندر ماهشهر با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، اظهار کرد: پرستاران زحمتکش و ایثارگر در این دوران کرونایی واقعاً زینب‌گونه پرستاری کردند تا جایی که شهید دادند.

وی افزود: شب یلدا رسم و فرصتی است برای صله رحم، دید و بازدیدها و سرکشی به خویشاوندان، اما در این شرایط باید اهم فی‌الاهم کرد و از آنجا که در این وضعیت خطر شیوع شدید کرونا وجود دارد نباید این رسم را به جا آورد.

خطیب نماز جمعه بندر ماهشهر در ادامه نسبت به فعالیت صندوق‌های غیر مجاز وام هشدار داد و گفت: مردم فریب صندوق‌های وام خانگی را خوردند و سرمایه خود را به راحتی از دست دادند، عده‌ای بدون پشتوانه مالی و شعارهای فریبنده میلیاردها تومان از سرمایه‌های مردم را به تاراج بردند و ده‌ها پرونده قضایی در این مدت کوتاه تشکیل شده است.

غبیشاوی تصریح کرد: مردم باید همواره هوشیار باشند و فریب افراد سودجو و کلاهبردار که هرچند مدت به یک شیوه اقدام به کلاهبرداری و غارت اموال مردم می‌کنند را نخورند.

وی در فراز دیگری از خطبه‌ها با اشاره به برگزاری قریب‌الوقوع آزمون استخدامی یکی از شرکت‌های پتروشیمی منطقه، اظهار داشت: در آینده نزدیک قرار است آزمون جذب نیروی کار در یکی از شرکت‌های پتروشیمی منطقه برگزار شود و اگر قرار است این جذب نیرو به صورت سراسری باشد شانس جوانان تحصیلکرده بومی برای استخدام پایین خواهد آمد.

امام جمعه بندر ماهشهر تأکید کرد: این آزمون باید منحصر به جوانان بومی شهرستان بندر ماهشهر که بیش از ۲۰ هزار تحصیلکرده بیکار دارد، برگزار شود.

غبیشاوی ادامه داد: مدیران این پتروشیمی این موضوع را خارج از اختیارات خود عنوان می‌کنند و می‌گویند هلدینگ خلیج فارس باید در این باره تصمیم‌گیری کند.

وی خاطرنشان کرد: نماینده مردم شهرستان در پایتخت در حال پیگیری موضوع است. ائمه جمعه شهرستان نیز هم‌صدا با نماینده مجلس از وزیر نفت و مقامات استانی درخواست می‌کنیم به این مسأله ورود کنند.

خطیب نماز جمعه بندر ماهشهر متذکر شد: به اندازه کافی نیروی غیر بومی در شرکت‌های پتروشیمی این منطقه جذب شده و مشغول به کار هستند، لذا در استخدام‌های جدید نیروهای بومی باید در اولویت باشند.

غبیشاوی تأکید کرد: نیروهای غیر بومی در مناطق خود جذب شوند، کشور ما کشور وسیعی است و قرار نیست همه صنایع و ظرفیت‌های اشتغال در یک نقطه متمرکز شود. دولت در همان مناطق سرمایه‌گذاری، شغل ایجاد و مشکل بیکاری آنها را حل کند.

وی یادآور شد: روزانه مراجعات زیادی در مورد بیکاری جوانان به دفتر امام جمعه می‌شود، تقاضای مؤکد و مطالبه حتمی ما این است که این آزمون استخدامی و دیگر آزمون‌های آتی برای جذب جوانان بومی برگزار شود.

امام جمعه بندر ماهشهر عنوان کرد: هروقت جوانان بومی بیکار و تحصیلکرده ما همه استخدام شدند، آنگاه از مناطق دیگر هم نیرو جذب شود. منتظر پیگیری‌های نماینده و دیگر مسئولانی که صدایشان به جایی می‌رسد تا حصول نتیجه نهایی هستیم.

غبیشاوی در ادامه به بارندگی‌های اخیر اشاره کرد و گفت: شب گذشته حدود ۵۰ میلی‌متر و در مدت اخیر به اندازه بارش یک سال و بلکه بیشتر بارندگی داشتیم، که این موضوع به ویژه برای کشاورزان جای بسی خوشحالی دارد.

وی خاطرنشان کرد: اما ضعف مدیریت‌ها و عدم آمادگی زیرساخت‌ها برای این حجم از بارندگی، به تعدادی از شهروندان به ویژه در بندر امام و شهر چمران آسیب زده و برخی‌ها آواره شدند. آب مخلوط با فاضلاب وارد خانه‌های مردم شد. برخی مسئولان مقصر توبیخ و از مسئولیت خود تعلیق و برکنار شدند.

امام جمعه بندر ماهشهر افزود: گروه‌های جهادی به خوبی به کمک و یاری مردم شتافتند و مسئولان کشوری نیز در منطقه حضور یافتند و قول‌های خوبی نیز به ویژه در مورد جبران خسارات مردم دادند.

غبیشاوی در پایان اضافه کرد: انتظار داریم مسئولان کشوری که به شهرستان سفر کردند و وعده‌هایی دادند، رقم‌های اعتباری برای جبران خسارات اعلام کردند، قول‌ها و وعده‌های خود را فراموش نکرده و آنها را عملی کنند.