جزئیات فراخوان نخستین جشنواره روز جهانی تالاب ها در خوزستان

فراخوان شرکت در اولین جشنواره عکاسی، اینفو گرافیک، داستان نویسی و نقاشی به مناسبت روز جهانی تالاب ها در خوزستان منتشر شد.

به گزارش خورنا این جشنواره در راستای گسترش سواد محیط زیستی شهروندان و همچنین ضرورت توجه بیش از پیش به مقوله حفظ تالاب‌های استان در چهار رویداد شامل محورهای عکاسی و اینفوگرافیک، داستان نویسی و نقاشی برگزار می شود.
علاقه مندان به تالاب در تمام گروه های سنی می‌توانند در این جشنواره شرکت نمایند و به نفرات اول تا سوم هر مسابقه هدایای ارزشمندی اهداء می‌گردد.
شرکت در این رویداد برای عموم آزاد است و آثار ارسالی در این جشنواره باید توسط خود شخص تهیه شود.
در بخش عکاسی در هر فایل باید به همراه عکس های ارسالی یک فایل متنی شامل نام عکاس و تاریخ عکس برداری و منطقه جغرافیایی عکس نیز ارسال شود.
عکس های ارسالی باید در فرمت JPEG و دارای حداقل ۱۲ مگاپیکسل باشند و هرگونه ویرایش اغراق شده که جنبه اسنادی عکس را از بین ببرد منجر به حذف عکس خواهد شد.
البته تغییر کنتراست، سیاه و سفید کردن، اصلاح رنگ و کراپ عکس بلا مانع است. عکس های ارسالی نباید دارای امضاء عکاس، تاریخ، قاب، حاشیه، واترمارک و لوگو باشند.
شایسته است از ارسال آثاری که در دیگر جشنواره ها شرکت داده شده اند در این مسابقه خودداری شود.
در بخش داستان نویسی، شرکت‌کنندگان باید داستان خود را با فرمت word و pdf ارسال کرده و آثار آنها نباید پیش از این در مسابقه‌ای شرکت داده شده باشد.
همچنین مشخصات کامل نویسنده شامل نام و نام خانوادگی و سال تولد، محل سکونت، شماره تلفن در پایان فایل فوق ثبت گردد و حجم آثار ارسالی نباید کمتر از ۵۰۰ کلمه و بیشتر از ۵۰۰۰ کلمه باشد.
رده سنی برای نقاشی در این جشنواره گروه سنی کودک و نوجوان است و آثار ارسالی باید بصورت واضح و با کیفیت بالا و حتی الامکان با مداد رنگی نقاشی شود و نباید قبلا در هیچ کتاب، مجله و یا جشنواره ای چاپ و منتشر شده باشند.
هر فرد می تواند حداکثر با دو اثر در این جشنواره شرکت نماید و شرکت کنندگان از آوردن مشخصات کامل خود شامل سن، تحصیلات، نشانی و شماره تماس بر روی اثر خودداری کرده و آن را به صورت جداگانه ضمیمه اثر کند.
مهلت ارسال آثار به این جشنواره از ۲۰ آذرماه لغایت ۳۰ دی ماه سالجاری بوده و ۱۴ بهمن ماه ۹۹ آثار برگزیده معرفی می‌شوند.
همچنین طریقه ارسال آثار از طریق پست الکترونیکی: info@khzdoe.ir و اینستاگرام: khzdoe.ir خواهد بود و هیچگونه محدودیتی در تعداد موارد ارسالی برای جشنواره وجود ندارد.
متقاضیان در صورت داشتن سئوالات بیشتر می‌توانند در ساعات اداری با شماره ۷۱-۳۳۷۳۷۷۶۹ واحد آموزش و روابط عمومی اداره‌کل محیط زیست خوزستان تماس بگیرند.