خوزستان به خاطر سیاست‌های غلطی که در مرکز کشور اتخاذ و اجرایی می‌شود، مشکل آب دارد/ نیروی انتظامی و دادگستری با مقوله تیراندازی برخورد جدی کنند

حبیب آقاجری نماینده مردم بندرماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 5 رودخانه کرخه، دز، مارون(جراحی)، کارون و زهره در خوزستان است، عنوان کرد: حدود یک سوم آب‌های شیرین کشور در استان خوزستان است ولی متاسفانه خوزستان به خاطر سیاست‌های غلطی که در مرکز کشور اتخاذ و اجرایی می‌شود، مشکل آب دارد.

حبیب آقاجری نماینده مردم بندرماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۵ رودخانه کرخه، دز، مارون(جراحی)، کارون و زهره در خوزستان است، عنوان کرد: حدود یک سوم آب‌های شیرین کشور در استان خوزستان است ولی متاسفانه خوزستان به خاطر سیاست‌های غلطی که در مرکز کشور اتخاذ و اجرایی می‌شود، مشکل آب دارد.

وی افزود: انتقال آب نه فقط از سرشاخه‌های کارون بلکه از رودخانه زهره، مارون صورت می‌گیرد و جلساتی مختلفی با وزیر نیرو داشتم.

آقاجری در ادامه گفت: فرسودگی شبکه آبرسانی در شهرستان‌های بندرماهشهر، هندیجان، امیدیه و حوزه انتخابیه، سبب پایین آمدن کیفیت آب شده و مسئولان وزرات نیرو عنوان می کنند بودجه برای رفع مشکلات آب را نداریم.

وی با انتقاد از احداث سد دوم مارون اظهار داشت: مردم هندیجان با بی‌آبی شدید مواجه هستند در روز گذشته رایزنی با وزیر نیرو داشتم که از سد کوثر مقداری آب برای هندیجان تخصیص دادند و معلوم نیست به خاطر بعد مسافت و زمین‌های کشاورزی شهرهای و روستاهای بالادستی، چه مقدار آن به هندیجان برسد.

وی به مقوله امنیت اشاره و بیان داشت: لازم است نیروی انتظامی و دادگستری با مقوله تیراندازی برخورد جدی کنند. همچنین ساختار نیروی انتظامی متناسب با جمعیت این حوزه انتخابیه نیست.مسئولان این کاستی‌ها را به استان گزارش دهند