مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خبر داد:

تخصیص۱۴۷۷ میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری در خوزستان  

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از تخصیص اعتبار مرحله پنجم اعتبارات قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی به مبلغ ۱۴۷۷ میلیارد ریال به استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خورنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، “ارسلان غمگین” با بیان این خبر اظهار کرد: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به طرح های سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و متقاضیان بخش خصوصی و تعاونی در رسته های اولویت دار در سامانه کارا از محل تلفیق منابع صندوق توسعه ملی با موسسات عامل صورت می گیرد.

وی افزود: از این مبلغ سهم موسسات عامل استان برای بانک کشاورزی ۲۲۲ میلیارد ریال، پست بانک ۲۹۵ میلیارد ریال، بانک توسعه تعاون ۳۶۹ میلیارد ریال و صندوق کارآفرینی امید ۵۹۱ میلیارد ریال است.

غمگین ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۱۵۰۶ فقره طرح به مبلغ ۲۶۵۰ میلیارد ریال مصوب و به موسسات عامل ارسال شده و در کارتابل موسسات عامل موجود است.
وی تصریح کرد: از آنجا که تامین مالی و سرمایه گذاری یکی از پنج محور مهم برنامه دولت در چارچوب اقتصاد مقاومتی است، انتظار می‌رود موسسات عامل در بررسی و پرداخت طرح ها تسریع کنند.

غمگین یاد آور شد: همچنین موسسات عامل می توانند طرح‌های نیمه تمام را- که به دلیل افزایش قیمت نیاز به تسهیلات تکمیلی دارند- به کمیته فنی معرفی کنند تا از اعتبارات گفته شده برای تکمیل و اتمام آنها تخصیص مجدد صورت گیرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: هم اکون تعداد ۳۶۷۱ طرح به مبلغ ۳۷۸۴ میلیارد ریال و با اشتغال جدید ۶۵۲۰ نفر از تسهیلات اشتغال روستایی استفاده کرده اند و انتظار می رود با تخصیص اعتبار جدید زمینه اشتغال ۳۷۰۰ نفر دیگر فراهم آید.

غمگین اضافه کرد: تمامی طرح های دریافت کننده تسهیلات، در چارچوب نظام نظارت، مدیریت و کنترل طرح های سرمایه گذاری و برای مصرف صحیح منابع و ایجاد اشتغال پایدار نظارت می شوند.

وی ادامه داد: طرح های پرداخت شده در بخش های کشاورزی، صنعت، گردشگری و بوم گردی، آی تی، علوم پزشکی و نهادهای حمایتی بوده است.

غمگین تاکید کرد: طرح اشتغال روستایی و عشایری از طرح‌های موفق دولت بوده و نقش موثری در توزیع جغرافیایی با توسعه روستاها، جلوگیری از مهاجرت و خالی شدن روستاها و مقابله با پدیده حاشیه نشینی دارد.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری به افزایش درآمد روستاییان و عشایر و بهبود توزیع درآمدی در جامعه منجر می شود.

وی گفت: امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید مزین شده است. در کنار تامین مالی و راه اندازی کسب و کارهای روستایی لازم است عرضه محصولات و ایجاد بازار فروش مورد توجه قرار گیرد تا با تامین هزینه های راه اندازی واحدهای تولیدی و تامین مواد اولیه و پایداری و تضمین فروش محصولات، تداوم فعالیت واحدهای تولیدی و جهش تولید تحقق یابد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در پایان گفت: باتوجه به سیاست‌های راهبردی نظام و برنامه های اقتصادی دولت از جمله حمایت از شرکت های دانش بنیان توسط وزارت متبوع، از برنامه‌های پیش روی این اداره کل توجه ویژه به شرکت های دانش بنیان و تامین مالی این گونه طرح‌ها در رسته های اولویت دار است.