استاندار خوزستان: تبعات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کرونا باید جدی گرفته شود.

استاندار خوزستان گفت: باید علاوه بر جدی گرفتن شیوع ویروس کرونا، تبعات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آن نیز جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز غلامرضا شریعتی عصر امروز چهارشنبه ۲۷ فروردین در حاشیه جلسه کارگروه اجتماعی استان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، تبعات اجتماعی آن و تأثیری که بر خانواده ها، جوانان و نوجوانان می گذارد بسیار مهم است به همین دلیل در این جلسه دستگاه های اجرایی همچون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، امور کتابخانه ها، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل بهزیستی استان گزارش عملکرد اقدامات خود در این زمینه را ارائه کردند.

وی افزود: مقرر شد حوزه بانوان استانداری نیز در راستای ارائه آموزش های لازم در فضای مجازی اقداماتی به عمل آورد.

استاندار خوزستان بیان کرد: اپلیکیشن هایی برای آموزش متناسب با سنین مختلف طراحی شده که مقرر شد با حمایت از آنها به تولید انبوه برسند.

شریعتی تأکید کرد: علاوه بر جدی شمردن شیوع ویروس کرونا، تبعات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آن نیز باید جدی گرفته شود و این تبعات را باید به حداقل رساند چراکه ممکن است در سال های آینده شاهد آسیب های اجتماعی متعددی باشیم.

وی ادامه داد: تأثیر گذاری این ویروس بر جامعه از رکود اقتصادی ۱۹۳۰ و سال ۲۰۰۸ و حتی جنگ جهانی دوم کمتر نیست و باید به صورت جدی مورد ارزیابی قرار گیرد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه عدم توجه به تبعات شیوع ویروس کرونا می تواند به ارتباط ملت و دولت آسیب برساند، گفت: ویروس کرونا رفتار و شیوه زندگی مردم و حکمرانی ما را تحت تأثیر قرار داده است و ما باید خود را با شرایط وفق داده و وضعیت خود را در اداره جامعه بهبود بخشیم.

شریعتی در پایان از حمایت های تمامی دستگاه های اجرایی، سازمان ها، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)، وزارت نفت ، شرکت های پتروشیمی، توسعه نیشکر و دیگر نهادها که استان را در این شرایط حمایت کردند تشکر کرد.