مهندس عمادی رئیس ستاد بازسازی زلزله شهرستان مسجدسلیمان:

هدف ما ساخت ساز مقاوم با رعایت اصول فنی می باشد

به گزارش خبرگزاری خورنا مسجدسلیمان// درگفتگو با روح اله عمادی رئیس ستاد بازسازی زلزله 5.7ریشتری  17تیر ماه سال جاری مسجدسلیمان از پایان اعطاء تسهیلات بانکی و بلاعوض و همچنین توزیع سیمان واحدهای تعمیراتی خبر داد.

وی افزود:جهت بازسازی ۷۴۸۰ واحد تعمیراتی که تسهیلات اختصاص داده شده بود. تسهیلات بانکی، بلاعوض و باتوجه به نوع تعمیراتی آنها سیمان نیز در بین متقاضیان توزیع شد و تا کنون ۹۸ درصد تعمیراتی ها با همکاری خود مردم و بانک‌های حامل و همچنین نیروهای ستاد بازسازی به اتمام رسید.

عمادی در خصوص واحدهای احداثی نیز اظهارداشتند:قریب به ١٠٠٠واحد پروانه ساختمانی خود را دریافت نموده و در مراحل مختلف ساختمانی می باشند. از طرفی باتوجه به بافت شهرستان و از آنجایی که بسیاری از خانه ها در بالادست بوده و جاده دسترسی به آنها ممکن نبوده یا در مسیر سیلاب دره ها قرار داشتند و تعدادی دیگر در مناطق آلوده بودند وساخت و ساز آنها در جای خود غیر ممکن و خلاف ضوابط شهرسازی بوده زمینی در شهرک امام رضا (ع) برای آنها در نظر گرفته شد تمام آزمایشات و بررسی های مهندسی آن به پایان رسیده ک انشاله بزودی در هر زمین سیصد متری چهار واحد در دوطبقه ساخته خواهد شد.
وی گفت: تاکنون دویست نفر از متقاضیان گروه چهارنفره خود را ک درواقع همسایگان ساختمانی خودشان هستند را مشخص و جهت گرفتن تسهیلات ب بانک معرفی شدند و از بقیه متقاضیان می خواهیم که بعد از تعطیلات نوروزی جهت تشکیل پرونده خود به ستاد مراجعه کنند ک انشاله هر چه زودتر کار ساخت و ساز آنها شروع شود.
عمادی در ادامه گفت: مطالعات زمین انجام شده و در مرحله واگذاری زمین هستیم. روح اله عمادی در آخر اظهار داشتند: متقاضیان محترم، همکاری با ناظرین را در روند ساخت و ساز داشته باشند چراکه هدف ما مقاوم سازی با رعایت اصول فنی و ضوابط مهندسی می باشد و اینکه مقاوم سازی قطعا سرمایه گذاری می باشد.