مدیرکل مدیریت بحران خوزستان خبر داد:

تحویل ۲ هزار ماسک برای جانبازان شیمیایی خوزستان

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: ۲ هزار ماسک فیلتردار برای جانبازان شیمیایی به بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان تحویل داده شد.

به گزارش خبرگزاری خورنا کیامرث حاجی زاده امروز شنبه ۱۷ اسفندماه ضمن اعلام این خبر توضیح داد: این ماسکها از نوع فیلتر‌دار N95 بوده و به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامتی جانبازان شیمیایی استان به بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان تحویل داده شد.

وی ادامه داد: همچنین یک هزار ماسک فیلتردار دیگر نیز برای پلیس راهور و ماموران پلیس که در حال فعالیت در شهرهای خوزستان هستند در نظر گرفته شده است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان یادآوری کرد: این ماسک ها در سال های گذشته برای مقابله با گرد و غبار خریداری و در انبارهای مدیریت بحران خوزستان نگهداری می شد که اکنون با توجه به شرایط موجود و سرایت ویروس کرونا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی، دستگاه های خدماتی و … قرار گرفته است.

حاجی زاده در پایان تصریح کرد: تاکنون بیش از ۳۰ هزار ماسک به دانشگاههای علوم پزشکی تحویل داده شده است.

گفتنی است که ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا ظهر روز شنبه ۱۷ اسفند به پنج هزار و ۸۲۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۴۵ نفر رسیده و همچنین هزار و ۶۶۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.