شهردار اهواز:

معادل حجم آب پشت یک سد در اهواز باران بارید

شهردار اهواز عنوان کرد: در بارندگی اخیر ظرف سه ساعت حجم بی‌سابقه‌ای معادل آب پشت یک سد در سطح شهر اهواز جاری شد.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز در نخستین همایش مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولین و جانبازان که امروز پنجشنبه ۲۸ آذرماه ۹۸ در مجتمع فجر اهواز برگزار شد موسی شاعری گفت:
ما در حوزه مدیریت کشور دارای دو مشکل اساسی هستیم اول اینکه ساختار اداری برنامه گریزی داریم و‌ تنها در مواقعی برطبق برنامه‌ها عمل می‌کنیم که بخواهیم یک بوکراسی اضافی را تحمیل کنیم و مشکل دوم نیز فقدان یک نگاه راهبردی در حوزه مدیریت است یعنی به صورت مقطعی و با سیاست‌ زدگی فکر می‌کنیم.

شهردار اهواز ادامه داد: اگر زمانی این دو مشکل حل شوند در آن صورت می‌توان امیدوار بود که کشور با یک شتاب مناسب به سمت توسعه پایدار حرکت خواهد کرد.

وی بیان داشت: فقدان نگاه راهبردی در شهر اهواز یعنی طی چهل سال اخیر به علت نداشتن طرح و برنامه‌ای مناسب ما هیچ اقدام مناسبی در حوزه معماری شهری انجام نداده‌ و تنها شهر فروشی کردیم که نتیجه آن نیز در حال حاضر چیزی جز رشد نامتوازن و ناهمگون شهر اهواز نیست.

شاعری ضمن اشاره به مشکل آبگرفتگی معابر شهری اهواز گفت: شرکت آب و فاضلاب اهواز در سال ۱۳۷۲ تشکیل شده است و اگر از آن موقع تا الان طرح جامع فاضلاب اهواز را به تدریج اجرایی می‌کرد وضعیت شهر پس از هر بارندگی به گونه‌ای رقم نمی‌خورد که ما اکنون شاهد ورود آب باران و فاضلاب به درون خانه‌های مردم باشیم.

شهردار اهواز اضافه کرد: البته اینکه شهر اهواز فاقد شبکه دفع آبهای سطحی است را نیز قبول داریم ولی علت آن را باید در ضعف منابع مالی شهرداری و عدم حمایت جدی در این زمینه دید.

وی در ادامه مبنای مطالعاتی طرحها و پروژه‌های اجرایی را نیز در بسیاری از موارد فاقد برنامه‌ای جامع و نگاه راهبردی دانست و تصریح کرد: به طور مثال هنگامی که در خصوص مدیریت منابع آبی یکسری کارهای مطالعاتی در استان صورت می‌گیرد شاخص این مطالعات از دیتاهایی تشکیل می‌شود که معلوم نیست چقدر صحت داشته باشند.

شاعری اظهار کرد: برای ورود جدی به بحث مناسب سازی فضاهای شهری اهواز و اینکه مدیران شهری در حوزه‌های مختلف بتوانند وظایف محوله را با این رویکرد انجام دهند ستادی تحت عنوان مناسب سازی فضاهای شهری در اهواز به ریاست شهرداری تشکیل خواهد شد.

شهردار اهواز افزود: البته امیدواریم که شرایط اقتصادی کشور به سمتی برود که منابع مالی کافی برای این مسئله نیز در اختیار شهرداری‌ها قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: در بارندگی اخیر ظرف سه ساعت حجم بی‌سابقه‌ای معادل آب پشت یک سد یعنی بیش از ۱۶ میلیون متر مکعب در سطح شهر اهواز جاری شد که این مسئله در حال حاضر مشکلات فراوانی را برای شهروندان اهوازی ایجاد کرده است.

شاعری خاطر نشان کرد: اگر شبکه فاضلاب اهواز تکمیل و بازسازی شود نزدیک به ۷۰ درصد مشکل آبهای سطحی این شهر پس از هر بارندگی حل خواهد شد که در اینصورت مابقی آن نیز توسط مدیریت شهری قابل رفع شدن است.

شهردار اهواز در پایان گفت: امیدواریم که روزی مدیریت کشور راهبردی و برنامه محور شود تا نسلهای آینده از سکانداران امروز مملکت به نیکی یاد کنند.