مدیرکل مدیریت بحران خوزستان از برخورد قانونی با دستگاههای کم کار در بارندگی اخیر خبر داد

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان خبر داد: دستگاههای کم‌کار در بارندگی اخیر برطبق قانون مدیریت بحران و دستور استاندار خوزستان به مردم معرفی و با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز در حاشیه نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که امروز سه‌شنبه ۲۶ آذر ۹۸ در محل اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان برگزار شد کیامرث حاجی زاده گفت: رسالت اصلی ستاد مدیریت بحران استان صدور اخطار، هشدار و اطلاعیه در راستای پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی در برابر بحران های احتمالی است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه استان در سه سال گذشته به خوبی در بحرانهای مختلف مدیریت شده است اظهار کرد: در جلسه امروز نه تنها مسائل و مشکلات برخی از دستگاههای متولی استان در مقابله با بحران‌ها بی‌پرده مطرح شد بلکه این نکته را نیز یادآوری کردیم که پیش‌تر در اولین جلسه کارگروه مقابله با سیلاب استان که در مرداد ماه برگزار شده بود شرح وظایف کلیه دستگاههای اجرایی برطبق قانون جدید سازمان مدیریت بحران ابلاغ شده است.

وی عنوان کرد: در بارندگی اخیر اگرچه از ابتدا ضعف و قوت آن به درستی توسط سازمان هواشناسی پیش‌بینی نشده بود ولی هنگامی که قوت این سامانه بارشی محرز گردید بلافاصله اخطاریه‌های لازم از سوی مدیریت بحران استان به کلیه دستگاههای متولی در این زمینه داده شد.

حاجی‌زاده در ادامه به صدور بیش از ۱۰۰ اطلاعیه، اخطاریه و هشدار طی چهار ماه اخیر از سوی اداره‌ متبوعش به اعضای شورای مدیریت بحران استان اشاره کرد و گفت: ما برطبق این اطلاعیه‌ها و اخطاریها کلیه فرمانداران، شهرداران، بخشداران و دهیاران استان را مکلف می‌کنیم که برطبق قانون ابلاغی سازمان مدیریت بحران پای کار باشند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان یادآوری کرد: در کلانشهر اهواز و سایر شهرستانهایی چون آبادان، خرمشهر، شادگان که دارای توپوگرافی خاصی بوده و نیز شهرهای فاقد کانال دفع آب‌های سطحی و مشکل دار در زیرساخت‌های فاضلاب باید دستگاههای متولی تجهیزات بیشتری برای مقابله با بحرانهای طبیعی در این مناطق داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان اظهار کرد: براساس برنامه ریزی و تقسیم کاری که تا الان صورت گرفته است ستادی در اهواز و شهرستان کارون مستقر خواهد شد تا آب های باقیمانده از بارندگی اخیر را تا پایان امشب تخلیه کنند. کما اینکه در آبادان و خرمشهر نیز از دیروز با تعیین معین برای این شهرها کارها به خوبی در حال انجام است.

وی در پایان خبر داد: قطعا پس از پایان این بحران برطبق قانون مدیریت بحران و دستور استاندار خوزستان دستگاههای کم‌کار در بارندگی اخیر به مردم معرفی می‌شوند و با آنها برخورد خواهد شد