توسعه بیمارستان تامین اجتماعی شهید مصطفی خمینی (ره) بهبهان، اولویت مدیریت درمان استان خوزستان

خورنا | پدرام کسائی: سرپرست بیمارستان تامین اجتماعی شهید مصطفی خمینی ره بهبهان گفت: بیمارستان تامین اجتماعی شهید مصطفی خمینی ره بهبهان در سال ۱۳۷۲ کلنگ زنی، و در آذرماه ۱۳۷۵ افتتاح و به بهره برداری رسید.

شیریان افزود: این بیمارستان با مساحت ۹۳ هزار و ۱۷۴ متر مربع و با زیربنای ۹ هزار و ۳۵۴ متر مربع، دارای ۹۶ تخت است، که با هدف خدمات رسانی به بیمه شدگان شهرستان بهبهان احداث شد.

وی در ادامه افزود: با توجه به خدمات خوب و بار علمی تخصصی بالای پزشکان در بهبهان، و همچنین وجود مراکز پاراکیلینیکی مجهز و بروز در شهرستان، بیمارستان تامین اجتماعی بهبهان با تمام توان خدمات رسانی به بیمه شدگان بهبهان، و شهرستان ها و استان های مجاور را انجام می دهد، که همین امر باعث شده بار زیادی بر کادر بیمارستانی وارد شود.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی در تشریح خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان گفت: سازمان تامین اجتماعی، دو نوع خدمت مستقیم و غیرمستقیم را به بیمه شدگان ارائه می کند، که در نوع مستقیم، بیمه شدگان با مراجعه به مراکز درمانی تامین اجتماعی خدمات کاملا رایگان را دریافت کرده، و در نوع خدمات درمان غیر مستقیم نیز، بیمه شدگان در مراجعه به مراکز طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی، با پرداخت ۳۰ درصد سهم بیمه شده، خدمات را دریافت می کنند.

وی در خصوص عملکرد بیمارستان در ویزیت بیماران در سال ۹۷ گفت: در سال گذشته، تعداد ۱۵۷ هزار و پانصد و ده نفر بیمار توسط پزشکان عمومی در بیمارستان ویزیت شده است، و تعداد ویزیت پزشکان متخصص بیمارستان نیز در سال گذشته ۷۲ هزار و دویست و بیست نفر بوده است.

شیریان در خصوص نحوه نوبت دهی درمانگاه تخصصی بیمارستان نیز گفت: درمانگاه تخصصی بیمارستان تامین اجتماعی شهید مصطفی خمینی (ره) دارای تخصص های دندانپزشکی، اورولوژی، داخلی، قلب، اطفال، گوش و حلق و بینی، جراحی و ارتوپدی است؛ و در دو نوبت صبح از ساعت ۹ و عصر از ساعت ۱۴ ارائه خدمت می کند.

وی افزود: شهروندان گرامی می توانند در ساعات اعلام شده، با شماره های ۵۲۸۲۷۳۹۰ الی ۷ تماس و نسبت به اخذ نوبت نمایند.

وی در خصوص گلایه های شهروندان در خصوص تماس های مکرر و عدم نوبت درمانگاه تخصصی گفت: طبق بخشنامه های سازمانی، تعداد پذیرش بیمار در ساعت برای پزشکان مشخص شده، و ما در حال حاضر سقف اعلامی در بخشنامه را برای پزشکان اجرا می کنیم؛ ولی با توجه به تعداد بالای مراجعین به بیمارستان نوبت های پزشکان سریع و در دقایق اولیه رزرو می شود.

شیریان در خصوص فعالیت دیگر بخش های بیمارستان نیز گفت: بخش سونوگرافی بیمارستان، در روزهای یکشنبه و سه شنبه، و بخش های آزمایشگاه و زنان نیز همه روزه، فعال و آماده ارائه خدمت به بیمه شدگان عزیز می باشند.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص گلایه شهروندان از حضور سگ های ولگرد در محیط بیمارستان گفت: وظیفه جمع آوری سگ های ولگرد بعده شهرداری ها می باشد، و از سال گذشته و در پی مشاهده سگ های ولگرد در محیط بیمارستان، بصورت شفاهی و همچنین در مکاتبات مکرر با شهرداری بهبهان موضوع گزارش شده است.

سرپرست بیمارستان تامین اجتماعی گفت: با توجه به اهمیت موضوع و جهت حفظ سلامت مراجعین به بیمارستان، در چند مرحله نیز با زنده گیری این حیوانات، آنها را به محیط های خارج از محدوده شهر برده و رها نمودیم؛ ولی با توجه به تعداد بالای این حیوانات در سطح شهر، مجدداً شاهد حضور آن ها در محوطه بیمارستان هستیم، که لازم است توسط دستگاه های ذیربط این مشکل بصورت جامع در سطح شهر بهبهان مرتفع شود.

وی در ادامه در خصوص بهسازی و توسعه محیط بیمارستان گفت: طی سال های اخیر و با توجه به افزایش بیمه شدگان و مراجعین، درخواست های مکرری جهت توسعه فضای درمانی بیمارستان شهید مصطفی خمینی (ره) صورت گرفته، که در حال حاضر احداث پلی کیلینیک تخصصی بیمارستان جزو اولویت‌های معاونت درمان قرار گرفته، که پس از تامین اعتبار، اجرائی خواهد شد.

وی همچنین از بهسازی و نوسازی ساختمان آزمایشگاه بیمارستان خبر داد و گفت: ساختمان واحد آزمایشگاه بیمارستان بهسازی کامل شده، که طی هفته جاری افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

سرپرست بیمارستان تامین اجتماعی شهید مصطفی خمینی (ره) در پایان گفت: پرسنل بیمارستان تامین اجتماعی بهبهان خدمت به شهروندان را وظیفه خود دانسته و تمام توان خود را برای التیام آلام بیماران بکار خواهند برد.