رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان خبر داد:

تشکیل شورای “خبرگان برنامه ریزی و توسعه” در استان خوزستان/ پروژه دانشکده باستان شناسی شوش آماده کلنگ زنی است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خوزستان از تشکیل یک شورای خبرگان برنامه‌ریزی و توسعه در ذیل سازمان متبوعش خبر داد و گفت: این شورا از سه ضلع نخبگان علمی و دانشگاهی، نخبگان تجربی و ذی نفعان بخش خصوصی تشکیل شده است و ریاست و دبیری آن نیز برعهده نخبگان عضو این شورا خواهد بود

احمدرضارستمی: به گزارش خبرگزاری خورنا در سومین جلسه شورای برنامه ریزی استان که عصر امروز دوشنبه هفتم مرداد ماه ۹۸ در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد امید حاجتی گفت: تنظیم سند توسعه معیشت پایدار روستایی و عشایری از یکسال و اندی پیش با همکاری دانشگاه کشاورزی رامین و هدایت دکتر غنیان به عنوان مجری طرح در دستور کار قرار گرفت و سپس برای بررسی و کارشناسی دقیق در کار گروه روستایی و عشایری استان مطرح شد. .

رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان ادامه داد: این سند که به تفکیک دهستان های استان تنظیم شده است امروز پس از تصویب در شورای برنامه ریزی استان برای اجرا به فرمانداران، بخشداران و دستگاههای اجرایی ذی ربط ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: البته شاخصه های مناسبی نیز برای این سند در نظر گرفته خواهد شد تا براساس آنها بتوانیم میزان عملکرد سالانه کلیه دستگاههای اجرایی و فرمانداران استان را در این خصوص پایش کنیم.

حاجتی در ادامه از راه اندازی یک شورای خبرگان برنامه ریزی و توسعه در ذیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خبر داد و تصریح کرد: این شورا از سه ضلع نخبگان علمی و دانشگاهی، نخبگان تجربی و ذی نفعان بخش خصوصی تشکیل شده است و ریاست و دبیری آن نیز برعهده نخبگان عضو این شورا خواهد بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان بیان کرد: در شورای خبرگان برنامه ریزی و توسعه استان براساس موضوعات و چالش‌هایی که انتخاب می‌شود اظهار نظرهای دقیقی توسط اعضا انجام خواهد شد که این اظهار نظرها سپس به کار‌گروههای تخصصی ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ارسال و در تصمیم گیری های این کارگروهها مورد توجه قرار می گیرند.

وی راه اندازی این شورا را نشانه اوج تصمیم گیری مشارکتی و مشورتی در استان دانست و یادآور شد: ما با راه اندازی این شوراها نه تنها از نظرات کارشناسی صاحب نظران دانشگاهی و دستگاههای اجرایی استان می‌ توانیم استفاده کنیم بلکه ذی نفعلان بخش خصوصی را نیز در امر تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها دخالت می دهیم.

حاجتی در ادامه با بیان اینکه پایگاه جهانی چغازنبیل برای دریافت ردیف بودجه باید جز پروژه های استانی تقسیم بندی شده باشد اظهار کرد: برای اختصاص یک ردیف بودجه جداگانه به این پایگاه باید ابتدا موضوع از طریق سازمان میراث فرهنگی کشور به سازمان برنامه و بودجه منعکس شود. هر چند که با توجه به وضعیت اقتصادی دولت بعید است که این موضوع در نهایت به ثبت یک ردیف بودجه‌ اختصاصی برای آن منتهی شود‌.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان اضافه کرد: البته از آنجایی که به احتمال زیاد حریم چغازنبیل (نه محوطه آن) یک هم پوشانی با منطقه ویژه اقتصادی شوش دارد این مسئله باید به عنوان مصوبه شورا به کار گروه زیر بنایی استان ارجاع داده شود تا این کارگروه در تصویب منطقه اقتصادی ویژه شوش به این مسئله توجه دقیقی داشته باشد چرا که هر نوع بی دقتی که در این زمینه می تواند بر ثبت جهانی این پایگاه تأثیرات منفی برجا بگذارد.

وی در پایان از آماده بودن پروژه دانشکده باستان شناسی شوش برای کلنگ زنی خبر داد و افزود: این پروژه می تواند ظرفیت های بسیار خوبی را به بحث میراث فرهنگی استان خوزستان اضافه کند.