مدیرکل نوسازی، توسعه و ‌تجهیز مدارس استان خوزستان:

۵۴۷ پروژه مدرسه سازی در استان خوزستان در حال ساخت است

مدیرکل نوسازی، توسعه و ‌تجهیز مدارس استان خوزستان عنوان کرد: در حال حاضر ۵۴۷ پروژه مدرسه سازی در قالب دو هزار و ۲۹۱ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان در خوزستان در حال احداث است.

احمدرضارستمی: به گزارش خبرگزاری خورنا در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خوزستان که امروز پنجشنبه سوم مرداد ماه ۹۸ در تالار امام رضا شهرک نفت اهواز برگزار شد علی قربانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دو خیر بزرگ مدرسه ساز ایران مرحوم محمدرضا حافظی و محمدرضا ﺭﯾﺴﻤﺎﻥ ﺳﻨﺞ گفت: این جلسه برای تکریم و تشکر از زحمات خیرین مدرسه ساز در امر مدرسه سازی است و امیدواریم که کمبودات فضاهای آموزشی کشور با دستان پر توان این عزیزان مرتفع شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و ‌تجهیز مدارس استان خوزستان عنوان کرد: در حال حاضر ۵۴۷ پروژه آموزشی در قالب دو هزار و ۲۹۱ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان در خوزستان در حال احداث است.

وی ادامه داد: از این تعداد پروژه در حدود ۱۱۲ پروژه در قالب ۵۲۷ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۸۰۵ میلیارد تومان تا مهرماه سالجاری به آموزش و پرورش تحویل داده می‌شود و ۲۴۹ پروژه نیز در قالب یکهزار و ۱۷۲ کلاس درس و اعتباری بالغ بر ۲۳۴ میلیارد تومان هم تا پایان سالجاری به آموزش و پرورش تحویل خواهد شد.

قربانی اظهار کرد: در جریان سیل اخیر ۱۱۳ مدرسه استان خوزستان دچار آسیب دیدگی شد که از این تعداد ۳۵ مدرسه در قالب ۱۲۱ کلاس درس و اعتبار ساختی بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان تخریب شد و  ۷۸ مدرسه هم در قالب ۳۲۸ کلاس درس و اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد تومان نیز باید مورد تعمیر قرار بگیرند.

وی ضمن اشاره به فعال شدن بیش از ۱۰۰ پروژه مدرسه سازی در زمینه سیل اخیر اظهار کرد: در زمینه تامین اعتبار این پروژه‌ها در حال حاضر با همکاری ریاست سازمان نوسازی مدارس کشور علاوه بر یک رقم ۱۵ میلیارد تومانی برای ساخت، ۱۰ میلیارد تومان دیگز نیز برای تجهیز این پروژه‌ها ابلاغ شد.

قربانی ادامه داد: همچنین در زمینه تعمیر و تجهیز این مدارس نیز با پیگیری‌های استانداری خوزستان و کمک وزارت نفت مبلغی در حدود بیش از ۵۰ میلیارد تومان نیز به این کار اختصاص پیدا کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و ‌تجهیز مدارس استان خوزستان یادآوری کرد: البته با ابتکار سازمان نوسازی مدارس در ۹ اردیبهشت نیز یک  همایشی با حضور خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شد که طی آن در عرض تنها یک شب مبلغی در حدود ۲۱۰ میلیارد تومان برای ساخت و بهسازی مدارس سه استان سیل زده کشور جمع آوری شد.

وی بیان داشت: از ابتدای سیل اخیر تاکنون بیش از ۷۰ میلیارد تومان تفاهم نامه با خیرین مدرسه ساز امضا شده است.

قربانی در پایان با بیان اینکه وضعیت مدارس مناطق سیل زده استان تا اواسط بهمن ماه آینده نسبت به دوران قبل از سیل بسیار بهتر می‌شوند اظهار کرد: در مناطق سیل زده استان ما علاوه بر ساخت و تجهیز مدارس قدیمی، مدرسه های جدید دیگری نیز در این مناطق ساختیم. یعنی بعد از اینکه ظرفیت خیرین برای ساخت این ۳۵ پروژه تخریبی انجام شد بیش از ۴۰ پروژه جدید دیگر با ۱۹۳ کلاس درس را نیز در این مناطق شروع به احداث کردیم.