معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان خبر داد:

پیش‌بینی سود ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی برای کشت های تابستانه امسال خوزستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خبر داد: برطبق برآوردها پیش بینی می شود که امسال در استان چهار میلیون تن محصولات تابستانه حاصل و ۲۰۰ هزار میلیارد ریال سود وارد چرخه اقتصاد کشور شود

به گزارش خبرگزاری خورنا محمد قاسمی‌نژاد در جلسه بررسی کشت‌های تابستانه استان خوزستان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در کل کشور میزان خرید گندم از ابتدای فصل برداشت تاکنون سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن بوده است که ۴۱ درصد آن به خوزستان تعلق دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به تدوین یک برنامه الگوی کشت تابستانه با توجه به شرایط متفاوت اقلیم، آب ذخائر پشت سدها، تناوب زراعی، مسائل اجتماعی و اقتصادی کشاورز، کشاورزی حفاظتی و مسائل فنی گفت: برطبق این برنامه ۴۵۵ هزار هکتار از اراضی استان به کشت تابستانه تخصیص یافته که ۶۵ درصد مربوط  به محصولات زراعی و ۳۵ درصد به محصولات دائمی و باغات می باشد.

وی در ادامه به بحث چغندر قند اشاره کرد و گفت: علیرغم اینکه تصور می شد برداشت چغندر قند تا مرداد ماه نیز به طول بینجامد اما برداشت این محصول استراتژیک با اقدامی جهادی و شبانه روزی طی یک یا دو روز آینده به پایان خواهد رسید.

قاسمی‌نژاد در پایان گفت: کشت ذرت دانه‌ای و علوفه ای از اهمیت بالایی برخوردار هستند و در این زمینه کارنده‌های مناسب( کارفرما) در استان وجود دارد.