جانشین فرمانده انتظامی خوزستان خبر داد:

دستگیری کلاهبرداران یک هزار میلیارد ریالی در اهواز

جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان از دستگیری کلاهبرداران یک هزار میلیارد ریالی با شگرد اخذ وجه بابت تامین ارز نیمایی در شهرستان اهواز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خورنا سرهنگ “سید محمد صالحی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی ارجاع پرونده از دادسرای انقلاب شهرستان اهواز، با موضوع کلاهبرداری به شیوه و شگرد اخذ وجه بابت تامین ارز نیمایی، تحقیقات ویژه پلیس آگاهی استان در این خصوص آغاز شد.

وی تصریح کرد: شاکی در اظهارات خود بیان داشت، برای انتقال مبلغ ۴۲ میلیارد ریال از طریق سامانه نیما به شرکتی در کشور امارات به یکی ازصرافی های شهرستان اهواز مراجعه کرده و پس از هماهنگی های لازم در خصوص انتقال وجه حداکثر ۱۰ روزه به حساب آنان واریز کردم ولی پس از گذشت بیش از یک ماه هیچ اقدامی صورت نگرفت.

جانشین فرمانده انتظامی خوزستان بیان داشت: پس از بررسی دقیق اظهارات شاکی و مستندات ارائه شده، کلاهبرداری محرز و با هماهنگی مرجع قضائی، دستگیری عاملان کلاهبرداری به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

سرهنگ صالحی افزود: با اقدامات تخصصی و پلیسی ۳ کلاهبردار در این رابطه شناسایی و با هماهنگی قضائی ضمن مسدود کردن حساب های بانکی و ارزی متهمان، محل اختفاء آنان را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه، هر ۳ متهم دستگیر و به مقر پلیس آگاهی منتقل شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه محل صرافی متهمان برابر دستور قضائی پلمب شد، اذعان کرد: متهمان به بزه انتسابی اعتراف و واریز وجوه به حساب بانکی آنان جهت تامین ارز نیمایی را تایید کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان افزود: با پیگیری کارآگاهان پلیس آگاهی در خصوص کشف کلاهبرداری های دیگر با این شیوه و شگرد تاکنون ۲۷ نفر در این خصوص اعلام شکایت کردند که پرونده مورد نظر پس از صورتجلسه به مرجع قضائی ارسال شد.

سرهنگ صالحی در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع مبلغ کلاهبرداری شده از ۲۷ شاکی، یک هزار و ۳۷۹ میلیارد و۹۲۷ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۷۳۰ ریال بوده که متهمان پرونده پس از تحویل به مرجع قضائی با قرار مناسب روانه زندان شدند.