هشدارهای پلیس بهبهان به شهروندان در خصوص پیشگیری از کیف قاپی

خورنا | پدرام کسائی: هشدارهای پلیس بهبهان به شهروندان، به ویژه بانوان در خصوص پیشگیری کیف قاپی، “باعمل به توصیه های پلیس از بروز کیف قاپی و موبایل قاپی جلوگیری کنید”

✅در هنگامیکه در معابر بصورت پیاده در حال حرکت هستید در قسمت پیاده رو حرکت کنید و کیف و موبایل خود را به سمت جدول یا دیوار بگیرد و حتی الامکان از تردد در نقاط تاریک و خلوت پرهیز کنید.

✅اگر در حال رانندگی هستید کیف و موبایل خود را بنحویکه در دید عموم باشد روی صندلی یا داشبورد خودرو رها نکنید.

✅هنگامیکه خودروی خود را ترک می کنید چنانچه کیف و اشیاء قیمتی خود را روی صندلی یا داشبورد خودرو و بنحویکه در دید عموم باشد رها کنید مطمئن باشید فرصت مناسبی را برای تخریب خودر و سرقت اموال تان برای سارقان ایجاد کرده اید.

✅اگر برای بازدید, تعویض لاستیک یا بهنگام تصادف و یا به هر دلیل دیگر از خودرو پیاده شدید, سوییچ را خارج کرده, شیشه ها را بالا برده و درب ها را حتی الامکان قفل کنید, سارقان در لحظه ای بسیار کوتاه, سرقت شان را انجام می دهند, ضمنا مراقب تصادفات و درگیری های صوری و ساختگی شان نیز باشید.

✅معمولا افرادی که در هنگام پیاده روی, سرگرم موبایلشان میشوند, فرصت خوبی برای کیف قاپان و موبایل قاپان فراهم می کنند پس همیشه هوشیار باشید.

✅اگر ترک موتورسیکلت سوار شده اید, کیف تان را مابین خودتان و راکب موتورسیکلت, قرار دهید, آویزان کردن آن به طرفین, خصوصا از شانه سمت چپ بدن, فرصت مناسبی را برای سارقان فراهم می کند. بانوان باید این نکته را بیشتر مدنظر داشته باشند.

✅در هنگام مواجه شدن با سارقان , بدانید حفظ جانتان از حفظ مالتان مهم تر است, پس از گلاویز شدن با سارقان بپرهیزد و کیف یا موبایل یا کلید خودروی تان را در اماکن مجاورتان بیاندازید.

✅در تلفن همراه, لب تاپ ، کیف دستی یا درون خودرو از نگهداری فایل ها و اسناد خصوصی، نظیر عکس های شخصی، فیلم های خانوادگی،نامه های شخصی و هر مدرکی که افراد بتوانند از ان علیه شما استفاده کنند و همچنین وسایل قیمتی و حجم زیاد پول نقد در موارد غیرضروری بپرهیزید.

✅هنگام به همراه داشتن پول نقد، اموال قیمتی یا اسناد و مدارک مهم, کاملا هوشیار باشید و بخوبی اطرافتان را کنترل کنید

✅مراقب افراد ناشناس که به بهانه پرسیدن آدرس یا هر سوال دیگری، یا هشدار درباره کثیف شدن لباستان به شما نزدیک می شوند باشید.

✅در برخی موارد, سارقان با نزدیک شدن و درد دل و هم صحبتی با افراد و متعاقبا تعارف و خوراندن آبمیوه های آلوده به مواد بیهوش کننده, کیف, موبایل و دیگر اشیا همراه آنان را سرقت کرده اند پس همیشه هوشیار باشید.

آرامش و آسایش شما عزیزان, هدف ماست
معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان بهبهان