آخرین وضعیت ورودی خروجی آب سدهای خوزستان

خورنا- براساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی سازمان آب و برق خوزستان خروجی همه سدهای خوزستان در هفته گذشته کاهش‌یافته و با توجه به بارندگی‌ها این روند همچنان ادامه خواهد یافت.

بر این اساس اکنون سد دز با ۲ میلیارد و ۴۰۰ هزار مترمکعب ذخیره آب در مخزن خود یک هزار و ۷۶۲ مترمکعب ورودی و خروجی آن یک هزار و ۱۳۷ مترمکعب در ثانیه است.

همچنین سد کرخه نیز با ۵ میلیارد و ۸۰۰ هزار مترمکعب آب ذخیره‌شده در مخزن، یک هزار و ۴۳۶ مترمکعب در ثانیه ورودی و خروجی آن نیز یک هزار و ۳۰۶ مترمکعب در ثانیه اعلام‌شده است.

سد مارون نیز با یک میلیارد مترمکعب آب ذخیره‌شده ورودی آن برابر با ۱۲۳ مترمکعب در ثانیه و خروجی ۵۷ مترمکعب در ثانیه گزارش‌شده و سد گتوند با ۴ میلیارد و ۱۰۰ هزار مترمکعب آب ذخیره‌شده حدود ۹۹۲ مترمکعب در ثانیه ورودی و یک هزار و ۱۳۶ مترمکعب در ثانیه خروجی دارد.

نام سد ورودی خروجی ذخیره/
کرخه ۱۴۳۶ ۱۳۰۶ ۵میلیارد و ۸۰۰هزار مترمکعب
دز ۱۷۶۲ ۱۱۳۷ ۲میلیارد و ۴۰۰هزار مترمکعب
گتوند ۹۲۲ ۱۱۳۶ ۴میلیارد مترمکعب
مارون ۱۲۳ ۵۷ یک‌میلیارد مترمکعب
همه اعداد در مقیاس مترمکعب در ثانیه است

این گزارش می‌افزاید دبی کارون در مقطع اهواز ۲ هزار و ۹۰۲ مترمکعب در ثانیه و در مقطع شهرستان باوی ۲ هزار و ۷۷۲ مترمکعب در ثانیه است.

در روزهای گذشته باوجود کاهش ورودی و خروجی سدهای خوزستان همچنان دبی رودخانه کارون در مقطع اهواز پایین نیامده و مناطق جدیدی مانند شادگان و روستاهای آن را درگیر سیل کرده است.

انتهای پیام/