اظهارات وزیر آموزش و پرورش در مورد دانش‌آموزان مناطق سیل زده؛ هیچگونه نگرانی در مورد امتحانات پایانی و کنکور نداشته باشید

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده کشور هیچ نگرانی در مورد امتحانات پایانی و کنکور امسال نداشته باشند خاطرنشان کرد: امسال دولت تمام تلاش خود را به کار خواهد بست که هیچگونه لطمه درسی متوجه دانش‌آموزان مناطق سیل زده کشور نشود.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا محمد بطحایی امروز سه شنبه ۲۰ فروردین ماه در پایان سفر یکروزه خود به استان خوزستان گفت: به منظور بررسی خسارتهای مربوط به حوزه آموزش و پرورش در اثر سیل اخیر و همچنین پیگیری اقدامات و خدماتی که باید در زمینه پشتیبانی از هموطنان آسیب‌دیده‌مان انجام دهیم ما به استان خوزستان سفر کرده‌ایم‌.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: امروز در بازدید از یکی از کمپهای اسکان موقت در شهر حمیدیه یکسری مشکلات و کمبوداتی مشاهده کردیم که نیاز است برای رفع هرچه سریعتر آنها کمک‌ها و مساعدتهای بیشتری در نظر گرفته شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ظرف چند روز آینده تصمیمات وزارت آموزش و ‌پرورش در مورد جبران عقب ماندگی‌های درسی دانش‌آموزان مناطق سیل زده اعلام خواهد شد اظهار کرد: برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم که خود را برای کنکور آماده می‌کنند یکسری اردوهای جبرانی و آموزشی پیش بینی‌ شده است که به احتمال زیاد به صورت شبانه روزی برگزار خواهند شد.

بطحایی در مورد دانش‌آموزان پایه دوازدهم مناطق سیل زده که امسال امتحان نهایی دارند گفت: این دانش‌آموزان اگر به هر دلیلی نتوانند در امتحانات خردادماه شرکت کنند و یا اینکه نتوانستند نتیجه قابل قبولی در این زمان به دست بیاورند ما تمام تلاش خود را به خرج می‌دهیم که آنها در صورت شرکت در امتحانات شهریورماه، هر نمره‌ای را که در این امتحانات کسب کنند برای خردادماه آنها منظور شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده هیچ نگرانی در مورد ادامه تحصیل خود، امتحانات پایانی و بحث کنکور نداشته باشند خاطرنشان کرد: دولت همه جوره در تلاش است که هیچگونه لطمه درسی متوجه دانش‌آموزان مناطق سیل زده کشور نشود.

وی در پایان از اتخاذ یکسری تسهیلات و معافیتهایی برای امتحانات پایانی دانش‌آموزان مناطق سیل زده استان خوزستان خبر داد و توضیح داد: امتحانات پایانی در این مناطق یا با تاخیر برگزار می‌شود و یا بخشی از محتویات درسی آنها حذف خواهد شد یعنی تا جایی که قبل از سیل درس خوانده‌اند از این دانش‌آموزان امتحان گرفته می‌شود.