بهبهان، دروازه ای رو به بهشت خوزستان

خورنا  شهرستان بهبهان در جنوب غربی ایران و جنوب شرق استان خوزستان قرار دارد.

بهبهان دروازه ورود استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد به خوزستان می باشد، که با پیشینه تاریخی، فرهنگی و موقعیت جغرافیای خاص خود از دیرباز دارای بازاری امن و پر رونق برای انجام معاملات، مبادله کالاها و محصولات مختلف بین شهری و استانی بوده است.

شهرستان بهبهان بواسطه موقعیت جغرافیایی و طبیعت خاص خود هر ساله پذیرای گردشگران و میهمانان نوروزی است، و از پتانسیل بسیار بالایی در زمینه طبیعت گردی(بوم‌گردی) و گردشگری اماکن تاریخی بهره مند است.

تفرجگاه های پاییزی، زمستانی و نوروزی خوبی، که با مدیریت مناسب و توسعه زیرساخت‌های لازم در زمینه شهری، صنعت گردشگری و بوم گردی می تواند در توسعه صنعت گردشگری و جذب گردشگر نقش بسزائی داشته باشد.

دو شاخصه بازار امن و طبیعت خاص در کنار موقعیت جغرافیایی می تواند با مدیریت صحیح و علمی مسئولان، برای مردمانش اشتغالزایی و سعادت به همراه داشته باشد.

در این یادداشت سعی شده، با طرح سوالاتی عملکرد مسئولین و مدیران بهبهان در حوزه های مرتبط پرسیده، و امیدوار به دریافت پاسخ از سوی آنان هستیم.

?شهرداری با توجه به اینکه متولی خدمات شهری است، در زمینه توسعه زیرساخت‌های شهری و خدماتی، استفاده از المان‌های محصولات محلی (گل نرگس،ماست،دوغ، خرما و …) و صنایع دستی خاص بهبهان(عبابافی، حله بافی،تابلو فرش و …) چه اقداماتی انجام داده است؟

اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بهبهان در زمینه ایجاد کمپ های راهنمای گردشگران و مهمانان نوروزی، احیا، مرمت و بازسازی و حفظ اماکن تاریخی و بافت سنتی شهر چه اقداماتی انجام داده؛ و همچنین در حوزه معرفی هر چه بهتر و فراگیرتر آثار، اماکن و صنایع دستی بهبهان به گردشگران و مهمانان نوروزی و توسعه صنعت توریسم چه فعالیتهای انجام داده است؟

?اداره صنعت معدن تجارت در زمینه نظارت بر ارائه کالاها و محصولات، خدمات دهی رستوران‌ها و کافه باغ ها و رصد قیمت ها در بازار چه اقداماتی انجام داده؛ و همچنین در مورد برگزاری نمایشگاه ها و بازارچه های فصلی در این ایام چه تمهیداتی نموده است؟

?دانشکده علوم پزشکی بهبهان برای ایام نوروز و نظارت بهداشتی بر عملکرد واحد های صنفی، اقامتی، مراکز تفریحی، رستوران ها و اغذیه فروشی ها و مراکز درمانی و جذب رضایت مندی گردشگران و مسافران چه برنامه ریزی دارد؟

?فرمانداری بهبهان بعنوان عالی ترین نهاد دولتی در شهرستان در زمینه تعاملات بین سازمانی و ایجاد هماهنگی با ارگان‌ها، نهادها و سازمان های مربوط چه اقداماتی انجام داده، که بهترین و بالاترین بهره وری حاصل گردد.

نگارنده بر این باور است که بهبهان جهت تبدیل شدن به قطب گردشگری ‌و بوم گردی در جنوب شرق خوزستان و همچنین قطب درمانی در جنوب شرق خوزستان،جنوب کهگیلویه و بویراحمد و شمال بوشهر از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است، که این مهم در سایه مدیریت علمی بروز و ایجاد کارگروه‌های تخصصی با همراهی دلسوزانه مدیران و مسئولین و سمن‌ها محقق خواهد شد.

?امین فلاح پور

تصاویر: آرشیو