درخواست۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی کانال های روباز اطراف شهرک طالقانی در سال ۹۸

مجاهد_نظارات شهردار بندرماهشهر در خصوص کانال های روباز شهرک طالقانی در گفت و گو با خبرگزاری فارس، اظهار کرد: در شهرک طالقانی سیستم فاضلاب اجرا نشده است و دفع فاضلاب از طریق کانال‌های روباز انجام می‌شود. تصمیماتی اتخاذ شد که در سال آینده پروژه فاضلاب شهرک طالقانی اجرائی شود و در کانال‌های روباز شهرداری فاضلاب جاری نشود زیرا این کانال‌ها تنها برای دفع آب‌های سطحی ساخته شده است.

شهردار بندرماهشهر عنوان کرد: در شهرک طالقانی نزدیک به ۵۰ کیلومتر کانال روباز برای دفع آب‌های سطحی وجود دارد که مشکل اصلی ۴ کیلومتر کانال خاکی اطراف شهرک است. عمق این کانال‌ها در برخی نقاط به ۲ متر و عرض ۵ متر می‌رسد که بسیار خطرناک هستند.

وی افزود: بخشی از این کانال ها در سال گذشته به صورت بتنی مرمت و درپوش گذاری شد و ۲ بار کل کانال‌های شهرک با ماشین‌های مکانیزه لایروبی شد. همچنین برای اصلاح کانال‌های دفع آب‌های سطحی ۵ میلیارد تومان اعتبار درخواست کردیم که بتوانیم کانال‌های اطراف شهرک را مسقف و بتنی کنیم.

نظارات گفت: آبفای استان پیمانکار اجرای فاضلاب را انتخاب می‌کند و بر اساس گفته آنها قرار است در سال آینده طرح ایجاد سیستم فاضلاب شهرک طالقانی آغاز به کار کند.