فرماندار بندرماهشهر:

امکان نگهداری از سگ های ولگرد وجود نداشته باشد باید اقدام به اتلاف آن ها کرد

فرماندار بندرماهشهر در جلسه شورای سلامت شهرستان گفت: سلامت مردم در اولویت است و به شهرداران گفته ام که در بحث سگ های ولگرد اگر امکان نگهداری وجود ندارد اقدام به اتلاف آن ها کنند.

به گزارش خورنا، محسن بیرانوند در جلسه شورای سلامت شهرستان اظهار داشت: ما پس از ۴۰ سال باید از بعضی معضلات عبور می‌کردیم و مسائل زیرساختی مثل تامین آب شرب سالم نباید موضوع جلسه مهمی مثل جلسه شورای سلامت باشد و امروز باید به مشکلات و مسائل دیگر مردم رسیدگی می‌شد.

وی ادامه داد: در سال جاری بالغ ۷۰ میلیارد تومان در بخش آب و فاضلاب و پروژه اصلاح شبکه و تاسیس ۵ شبکه فاضلاب اختصاص داده شده است.

فرماندار بندر ماهشهر افزود: بخش گرگر سالها از نبود آب شرب سالم رنج می‌بُرد که با مصوبه‌ای که داشتیم در مرحله تامین لوله خط به طول ۱۹ کیلومتر قرار داریم تا جمعیت این بخش از آب شرب سالم بهره ببرند.

بیرانوند با تشکر از شهرداری بندر ماهشهر در خصوص رفع مشکل پسماندهای عفونی گفت: در این زمینه اقدام مثبتی شکل گرفته که برای نخستین بار در استان خوزستان، شهرداری سوله‌ای را در نظر گرفته است که فقط انعشاب برق آن باقی مانده است و به زودی این مشکل نیز حل خواهد شد.

وی در خصوص افزایش سگ‌های ولگرد در سطح شهرستان اظهار کرد: در بحث سگ‌های ولگرد یک شخص به صورت داوطلبانه و در قالب سازمان‌های مردم نهاد(NGO) پناهگاهی برای آن‌ها در نظر گرفته است. اما بحث اصلی جمع‌آوری این سگ‌هاست، زیرا تعداد آن ها در سطح شهر به شدت افزایش یافته و گاه به صورت گله دیده می‌شوند و به سلامت مردم آسیب می‌رسانند.

بیرانوند ادامه داد: من شخصا به شهرداران گفتم که اگر شرایط نگهداری آنها وجود ندارد، حتما باید اتلاف شوند. دولت به دلیل هزینه‌های بالا نمی‌تواند برای نگهداری این سگها اقدام کند و اگر سازمان‌های مردم نهاد به این موضوع علاقه دارند ما شرایط نگهداری را برای آنها فراهم خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: باز هم به صراحت می‌گویم اگر شرایط نگهداری از این سگ‌ها وجود دارد این اقدام انجام شود؛ در غیر اینصورت باید اتلاف صورت پذیرد تا سلامت مردم به خطر نیافتد.

بیرانوند در پایان تشکیل کانون‌های سلامت محور را یکی از فعالیت‌های مفید در سطح شهرستان برشمرد و گفت: فعالان اجتماعی باید در زمینه مسائل اجتماعی کمک کنند؛ نه اینکه فقط طرح مشکل کنند. کانون‌های سلامت‌محور یکی از زمینه‌های فعالیت فعالین اجتماعی است و فعالان اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد در این کانون‌ها می‌توانند مطابق با اساسنامه موجود فعالیت کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • محمدحسین شما بیخود میکنی همچین حرفی زدید از جلسه های غیر ضروری و سمینارهای کش تنبونیت کمتر کن