رییس سازمان نظام پزشکی بندرماهشهر عنوان کرد:

با گذشت ربع قرن هنوز مسئله کیفیت آب شرب بندر ماهشهر را حل نکرده ایم/آلودگی آب ۲۰ سال آینده اثرات خود را بر سلامت شهروندان بروز خواهد داد

رییس سازمان نظام پزشکی شهرستان بندرماهشهر گفت: آلودگی آب بندرماهشهر ممکن است بیست سال بعد عوارض خود بر سلامت شهروندان را بروز دهد.

به گزارش خورنا،رییس سازمان نظام پزشکی بندر ماهشهر در جلسه شورای سلامت شهرستان که به ریاست فرماندار برگزار شد اظهار کرد: از ربع قرن پیش که من در این جلسات شرکت می کنم متاسفانه صحبت ها در خصوص آب و فاضلاب همین بوده و هست.

قشلاقی ادامه داد: بعضی اوقات ما مسائل را سطحی می بینیم. مشکلاتی که الودگی آب ایجاد می کند ممکن است ده یا بیست سال بعد مغز و کلیه انسان ها را بیمار کند که ما در این مورد مسئول هستیم.

وی افزود: بسیاری از مشخصات نظیر فلزات سنگین و نیترات موجود در آب بررسی نشده است. این ها مواردی هستند که ربع قرن با آن ها درگیر هستیم و در این مدت تلاش کردیم صورت مسئله را پاک کنیم.

رییس سازمان نظام پزشکی بندرماهشهر تصریح کرد: اگر جایی شکستگی وجود داشته ما فورا رسیدگی کردیم و مشکل را حل کرده ایم اما این اصل مسئله نیست و ما اصل مسئله که کیفیت آب است را حل نکردیم.

قشلاقی در پایان با تاکید بر هزینه ی پرداخت شده توسط مشترکین آبفا گفت: حتی اگر آب رایگان عرضه میشد، نباید به این شکل و کیفیت در اختیار مردم قرار میگرفت؛ زیرا تبعات و عوارض آن برای خود دولت است و هزینه های درمانی به مراتب بالاتری برای دولت به دنبال دارد و همیشه می گویند پیشگیری بهتر از درمان است.