بازگشت به کار نیروهای اخراج‌شده شرکت لوله‌سازی بندرماهشهر

قائم مقام معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان از بازگشت به کار 108 نفر از نیروهای اخراج شده شرکت لوله سازی بندرماهشهر (سدید) خبر داد.

یداله مهر علیزاده با اشاره به جلسه فوق العاده در تهران با موضوع بررسی مسائل و مشکلات شرکت لوله سازی سدید گفت: امروز در ستاد ملی تسهیل وزارت صنعت، معدن و تجارت که با حضور نمایندگانی از وزارت صنعت، بانک مرکزی و بانک تجارت، وزارت کشور و مدیران شرکت سدید تشکیل شد، مصوبه‌ای به امضا رسید که بر اساس آن توافق‌نامه‌ای برای رفع مشکل شرکت لوله سازی سدید از سوی وزرای صنعت، وزارت کار و بانک مرکزی با بانک تجارت امضا شود.

وی در ادامه از بازگشت به کار ۱۰۸ نفر از نیروهای اخراج شده شرکت لوله سازی بندرماهشهر (سدید) با پیگیری استاندار خوزستان خبرداد و افزود: در این جلسه همچنین مصوب شد شرکت لوله سازی سدید هیچ گونه تعدیل نیروی انسانی نداشته باشد و معاون اقتصادی استانداری خوزستان با همکاری اداره کار منطقه ویژه اقتصادی بندرماهشهر موضوع نیروی انسانی این شرکت را پیگیری کند.

همچنین مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در این خصوص گفت: پس از اطلاع از مشکل پیش آمده در شرکت لوله سازی بندرماهشهر، این سازمان از طریق امور سرمایه گذاری و اداره کار منطقه، مسئله را بررسی کرد.

شهیدی نیا اظهار کرد: موضوع اصلی آنها این بود که پروژه‌ی بزرگی را برنده شده بودند که می‌توانست کارگاه آنها را به مدت زیادی فعال نماید اما برای تحقق این امر، بایستی وجهی را نزد یکی از بانکها ارائه می‌کردند تا ضمانت نامه بانکی دریافت نمایند اما این شرکت توانایی انجام این کار را نداشت.

سید امید شهیدی نیا افزود: علاوه بر این مشکل مسائلی در گمرک داشتند که سعی کردیم جهت تسهیل فرایند این شرکت آنها را مرتفع کنیم؛ همچنین تسهیلاتی در زمینه اختصاص زمین تقاضا کرده بودند که مقرر شد در حد امکان برایشان فراهم شود تا از تعدیل نفرات جلوگیری شود.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه طبق آخرین اطلاعات دریافتی، مشکل این شرکت با بانک مذکور رفع شده است که با این اقدام ادامه فعالیت شرکت لوله سازی به حالت عادی برمی گردد، در نتیجه موضوع تعدیل نیروی انسانی منتفی است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • یکی از ۱۰۸ نفر امروز ۱۴ بهمن ۹۷ زیاد فرقی نکردی ۶ماه حقوق نگرفته ایم بیمه نداریم بیکار و بیپول خانه نشین شده ایم. هیچ اعتمادی به شرکت نداریم.