ظرفیت تولید محصول فروآلیاژ ایران افزایش یافت

خورنا- غلامرضا شریعتی در آئین آغاز عملیات اجرایی فاز دوم کنساتره سنگ آهن اندیمشک اظهار داشت: برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی در کشور تلاش، برنامه‌ریزی و اقدامات خوبی آغاز و اجرا شده است.

وی با اشاره به استعدادهای نوجوانان و جوانان ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف افزود: ظرفیت‌ها و استعدادهای خوزستان و رشادت‌های این مردم، برای دفاع از کشور و انقلاب بر کسی پوشیده نیست و به همین جهت باید با تاکید بر توسعه زیر ساخت‌ها به دنبال توسعه استان و شاد کردن دل و قلب مردم خوزستان بود.

استاندار خوزستان با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران، عنوان کرد: در دوران تحریم، باید از تولید و فعالین این حوزه بیش از گذشته حمایت و با در نظر گرفتن مشوق‌های مختلف از کار آفرینی در استان حمایت و پشتیبانی کرد و امکان رشد صنایع کوچک در توسعه خوزستان و ایجاد اشتغال را بیش از گذشته و متناسب با نیازهای استان و کشور در نظر گرفت.

وی با اشاره به لزوم حفظ ارتباط اقتصادی مناسب با کشورهای مختلف جهان در دوران تحریم، گفت: در دوران تحریم سیاست‌های ما باید به نحوی باشد که از تصمیمات دشمن کم‌تر تأثیر و آسیب ببینیم و علاوه بر این، میزان وابستگی اقتصادی ما نیز به حداقل برسد.

شریعتی بیان کرد: استان خوزستان در دوران تحریم باید با تکیه بر داشته‌های خود در مسیر توسعه و پیشرفت گام بردارد که این موضوع با حمایت از شهرک‌های صنعتی و تولید کنندگان این استان، امکان تحقق دارد و به همین جهت برای توسعه و گسترش خدمات این حوزه تلاش و برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به این که صنعت کشور در حوزه تولیدات محصولات فرو آلیاژ تاکنون به خارج از کشور وابسته بوده است، تصریح کرد: با آغاز عملیات اجرایی وبهره برداری از فاز دوم کنساتره سنگ آهن اندیمشک، ظرفیت تولید محصول فرو آلیاژ ایران افزایش یافته است.

اعتبار اختصاص یافته برای عملیات اجرایی واحدهای تولیدی فروآلیاژ و هم چنین فاز دوم کنستانتره سنگ آهن اندیمشک، ۲۰۰ میلیارد ریال بوده و با بهره برداری از آن ۴۰۰ فرصت شغلی مستقیم و ۱۵۰۰ فرصت شغلی غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/