نوشدارویی که بعد از مرگ سهراب آمده است / اول حادثه بعد اقدام!

خورنا – فرزاد شعبانی

به گزارش خبرنگار #خورنا رامشیر مدارس ناایمن سیستان و بلوچستان در حالی پس از حادثه تلخ و تکراری دیروز پلمپ شد که هنوز در سراسر کشور ده ها و بلکه صدها نمونه از این به اصطلاح مدارس دایر است!

راه دور نمی رویم؛ مدارس روستاهای سن، تلتلیه، شاوه ها، بانه و بسیاری مناطق دیگر در شهرستان رامشیر که فاقد کمترین امکانات برای تحصیل دانش آموزان است نمونه ای ازین شبه مدارس است. قصه کانکس مدرسه ها نیز که خود حدیث مجملی ست از طومار محرومیت فضاهای آموزشی در شهرها و روستاهای این استان زرخیز.

به گزارش خبرنگار #خورنا مدرسه بانه، امسال در حالی به روی دانش آموزان گشوده شد که فاقد هرگونه امکاناتی بود! در داشت، شیشه نداشت، حیاط داشت، دیوار نداشت و سنگفرش نداشت، در هوای گرم کولر نداشت و اکنون در سرما و مه شدید بخاری ندارد!

براستی قرار است بعلاوه دختران شین آبادی و کودکان زاهدانی چند دانش آموز دیگر قربانی محرومیت مدارس شوند تا مسئولان برای رفاه نسبی فضاهای آموزشی چاره ای بیاندیشند؟!

پلمپ مدارس، استعفای مدیران آموزش و پرورش و توبیخ و اخراج معلمان آیا چاره بی امکاناتی مدارس، بی تدبیری مسئولان در رده های بالا و والدین داغدار کودکان محصل است؟!

آیا تابحال کسی از یک معلم پرسیده در هوای شرجی ۵۰درجه و هوای سرد و یخبندان زمستان چگونه حواس ۳۰نفر دانش آموز را معطوف درس و تحصیل می کند؟!

شایسته است مسئولان شهرستان علاج چنین وقایع محتملی را قبل از وقوع کنند تا روزی دیگر شاهد چنین فجایعی در مدارس اطراف خود نباشیم.