اداره زهوار دررفته‌ای به نام مخابرات بندر ماهشهر/ گلایه‌مندی شهروندان از قطعی‌های مکرر و طولانی‌مدت خطوط تلفن

بندرماهشهر با حدود 300 هزار نفر جمعیت و 21 پتروشیمی، با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و روزی نیست که مردم از وضعیت خدمات‌دهی ادارات مختلف در این شهرستان گلایه نکنند.

به گزارش خورنا، در جدیدترین این موارد، تعداد زیادی از شهروندان با ارسال پیام به این پایگاه خبری، از نحوه خدمات‌دهی اداره مخابرات به شدت ابراز گله‌مندی کرده‌اند.

اکثر شهروندان از خرابی و قطعی‌های مکرر تلفن ثابت به ویژه هنگام بارندگی‌ها شکایت می‌کنند و عقیده دارند اداره مخابرات بندر ماهشهر در چند سال اخیر اقدامی برای رفع اساسی این مشکل انجام نداده و هر سال با شروع فصل بارندگی، تلفن آنها با خرابی و قطعی مواجه شده و پس از قطعی، مدت طولانی زمان می‌برد اداره مخابرات برای وصل کردن تلفن آنها اقدام کند.

یک شهروند بندر ماهشهری در گفت‌وگو با خبرنگار خورنا اظهار کرد: من ساکن کوی آزادگان خیابان خیام شرقی هستم و حدود ۲ سال و نیم پیش تلفن ثابت منزلم قطع شد. برای رفع مشکل، بارها به اداره مخابرات مراجعه کردم. پس از دو سال و نیم دوندگی گفتند کابل زمینی را تعویض کرده‌ایم و تلفن منزلمان نیز وصل شد.

وی ادامه داد: اما با اولین بارش باران، خط تلفنمان دوباره قطع شد و با مراجعه مجدد به مخابرات اعلام کردند که کابل زمینی مشکل دارد و باید تعویض شود.

این شهروند بندر ماهشهری افزود: در واقع پس از کلی هزینه و بعد از دو سال دوندگی و پیگیری کابل را تعویض کردند اما چطور ممکن است این کابل ۶ ماه هم دوام نیاورد؟ سوال من از مسئولان مخابرات این است که آیا باید دو سال دیگر برای رفع خرابی تلفن منزل خود منتظر بمانم؟

گفتنی است جعبه‌های تلفن ثابت منازل نیز در بسیاری از کوچه‌ها با فرسودگی رو به رو است و با اینکه مخابرات به صورت ماهیانه، هزینه مربوط به قبض صورتحساب مکالمات و آبونمان را از شهروندان دریافت می‌کند، اما در زمینه تجهیز و تعویض این جعبه‌ها عملکرد مطلوبی نداشته است.

لازم به ذکر است عملکرد مخابرات بندر ماهشهر در زمینه خدمات‌دهی شبکه اینترنت و شبکه‌های تلفن همراه نیز ضعیف بوده و شهروندان از عدم پوشش و آنتن‌دهی مناسب اپراتورها در برخی مناطق شهرستان گله‌مندند.

این تنها یک مورد از مشکلات موجود در شبکه مخابراتی شهر بوده و دامنه این معضلات فراتر از یک محله و کوچه و خیابان است. به نظر می‌رسد رایحه خوش خدمت به مردم، مدت‌ها است که دیگر در این اداره جریان ندارد و بی‌توجهی به مشکلات مشترکان امان از کف آنها ربوده است.

دلیل این حجم از مشکلات و گلایه‌مندی شدید شهروندان هرچه باشد از سوءمدیریت گرفته تا قصور و کم‌کاری پیمانکار، برون‌رفت از وضعیت موجود نیازمند تغییر و تحول جدی در این اداره پیر و فرتوت است.