استانداز خوزستان:

برخی دانشگاههای خوزستان در حال تبدیل شدن به دانشگاههای نسل سوم هستند

استاندار خوزستان: برخی دانشگاههای استان مثل دانشگاه‌های شهید چمران و علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اکنون در مسیر تبدیل شدن به دانشگاههای نسل سوم قرار گرفته‌اند.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا در جلسه شورای اداری استان خوزستان که امروز چهارشنبه ۲۸ آذر ۹۷ در سالن جلسات شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد غلامرضا شریعتی ضمن اشاره به این مطلب که توسعه پایدار بر پایه پژوهش و فناوری استوار است گفت: در حال حاضر با وجود مشکلات انباشته شده از سالیان گذشته و همچنین فشارهای تحریمی که اکنون بر ضد کشور اعمال شده است بحث نیاز به کارهای پژوهشی در حوزه فناوری بسیار بیشتر از گذشته احساس می‌شود.

استاندار با بیان اینکه در هفته پژوهش امسال موضوع فناوری و کارآفرینی مورد توجه ویژه استان قرار گرفته بود اظهار داشت: امروزه دنیا در حال ایجاد دانشگاههای نسل سوم است دانشگاههایی که اساس آنها برپایه آموزش، پژوهش و فناوری بوده و البته کارهای پژوهشی نیز در این دانشگاهها به سمت کارآفرینی سوق داده می‌شود.

وی یکی دیگر از مزایای دانشگاههای نسل سوم را تعامل با محیط بیرون از دانشگاه دانست و افزود: در این دانشگاهها معضلات و مشکلات جامعه مورد نقد و بررسی قرار گرفته و برای آنها نیز راهکارهای علمی در نظر گرفته می‌شود.

شریعتی گفت: اگر چه پایه دانشگاههای نسل سوم هنوز در جامعه ما ضعیف بوده و‌ به وضعیت استحکامی نرسیده است ولی تمام تلاشها و سیاست‌گذاریهای فعلی کشور در جهت رشد هر چه بیشتر این دانشگاهها است.

استاندار خوزستان افزود: البته برخی دانشگاههای استان خوزستان مثل دانشگاه‌های شهید چمران و علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اکنون در مسیر تبدیل شدن به دانشگاههای نسل سوم قرار گرفته‌اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: استانداری خوزستان آمادگی دارد که با تسهیل هر چه بیشتر ارتباط بین دانشگاهها و دستگاههای اجرایی و تولیدی استان شرایطی مساعدی را فراهم کند که زمینه تولید هر چه بیشتر محصولات داخلی بیشتر از قبل مورد نظر قرار بگیرد.