معاون پژوهشی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر خبر داد:

نانو مالچ طبیعی برای اولین بار در کشور در خرمشهر تولید شد

عباس مدحجی: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی در آستانه ی هفته ی پژوهش از تولید نانومالچ طبیعی برای نخستین بار در کشور در این دانشگاه خبر داد.

دکتر وحید یاوری در نشست خبری این دانشگاه بمناسبت هفته پژوهش از برگزاری نمایشگاه فعالیتهای پژوهشی و فناوری این دانشگاه خبر داد و افزود: بخشی از نمایشگاه مختص دستاوردهای علمی پژوهشگران جوان دانشگاه است که توانسته اند سه رتبه ی برتر جشنواره ملی حرکت درسطح کشور را کسب کنند. توانایی دانشگاه در تولید علم نسبت به ۷۹ نفر اعضای هیئت علمی مطلوب و بالاتراز میانگین کشوری ست. با تلاش برای هدایت علم به سمت صنعت، واحد ارتباط با صنعت ما رتبه ی دوازدهم کشوری را در شاخص ارتباط باصنعت را در کشور ثبت کرد.

در همین راستا محصولات فناوری نانوی ما مانند “نانومالچ طبیعی” برای تثبیت خاک تهیه شد. این محصول برای نخستین بار درکشور از ضایعات مزارع خوزستان تهیه شد که کاملا سبز و طبیعی ست و عوارض مالچ نفتی را ندارد. این محصول مهم به تایید مراجع ملی رسیده و وزارت راه و شهرسازی کارایی آن را برای طرح های ملی تایید کرده است. مجری این طرح دکتر فواد بوعذار از اعضای هیئت علمی همین دانشگاه در رشته ی شیمی دریاست.
همچنین گواهی کاربرد صنعتی محصول نانوسلولوز را برای تصفیه پساب مراکز آبزی پروری را توسط یکی از دانشجویان کسب کنیم.