معاون عملیات پلیس راه خوزستان:

تعداد کشته‌های حوادث جاده‌ای استان خوزستان امسال افزایش یافت/ وضعیت تصادفات نگران کننده است

معاون عملیات پلیس راه خوزستان از افزایش تعداد کشته‌های حوادث جاده‌ای استان خوزستان در هشت ماه نخست سالجاری نسبت به سال گذشته خبر داد و تصریح داشت: سال گذشته تعداد کشته‌ها در حدود ۳۶۷ نفر بوده که متاسفانه این تعداد با یک افزایش ۲۴ نفری تا ۳۰ آبان امسال به حدود ۳۹۱ نفر رسیده است.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا در جلسه شورای ترافیک استان خوزستان که امروز شنبه سوم آذر‌ماه ۹۷ در استانداری خوزستان برگزار شد سرهنگ سعید حسوند گفت: پلیس راه استان خوزستان طی هشت‌ماه نخست سالجاری علاوه بر صدور ۸۴۵ هزار و ۶۴۶ برگه جریمه در حدود ۹۸۸ هزار و ۱۹۷ مورد نیز با متخلفان رانندگی برخورد کرده است.

معاون عملیات پلیس راه خوزستان افزود: البته در این مدت نیز هفت‌هزار و ۳۱۷ خودرو متخلف نیز به دادگاه فرستاده شده است.

وی عنوان کرد: توقیف یکهزارو ۴۴۱ خودرو و همچنین متوقف کردن پنج‌هزار و ۷۳ موتور سیکلیت نیز از جمله آماری است که طی این مدت هشت ماهه توسط پلیس راه استان خوزستان بدست آمده است.

حسنوند با بیان اینکه با ۲۵ هزار و ۸۹۸ مسافربر شخصی متخلف در هشت ماه نخست سالجاری برخورد شده است اظهار کرد: طی این مدت با ۹۶۰ هزار و ۳۹۵ فقره تخلف به علت نبستن کمر‌بند ایمنی، ۱۲۷ هزار و ۶۰۳ فقره نقص سیستم روشنایی، ۲۳۱هزار و ۲۸۵ فقره سرعت غیر مجاز، بیش از ۸۰ هزار سبقت غیرمجاز و همچنین ۷۳ هزار و ۱۲۵ فقره انحراف به چپ نیز برخورد شده است.

معاون عملیات پلیس راه خوزستان گفت: علیرغم سال گذشته که تعداد تصادفات منجر به فوت استان خوزستان در حدود ۳۲۶ فقره بوده این تعداد تا آبانماه امسال به ۳۴۸ فقره افزایش یافته است.

وی در ادامه از افزایش تعداد کشته‌های حوادث جاده‌ای استان خوزستان در هشت ماه نخست سالجاری نسبت به سال گذشته خبر داد و تصریح داشت: سال گذشته تعداد کشته‌های  در حدود ۳۶۷ نفر بوده که متاسفانه این تعداد با یک افزایش ۲۴ نفری تا ۳۰ آبان امسال به حدود ۳۹۱ نفر رسیده است.

حسوند ادامه داد: البته تعداد مجروحین تصادفات رانندگی نیز در استان خوزستان هم طی سالجاری نسبت به سال گذشته یک افزایش ۱۷ نفری را داشته است بطوریکه در سال ۹۶ تعداد کل مجروحین حوادث رانندگی ۸۳۶ نفر و امسال نیز تا انتهای آبانماه این تعداد در حدود ۸۵۳ نفر هستند.

معاون عملیات پلیس راه خوزستان عنوان کرد: سال گذشته ۶۵۰ تصادف جرحی در استان به وقوع پیوسته که این تعداد در هشت ماه نخست سالجاری به ۶۶۵ فقره افزایش یافته است. همچنین علیرغم سال گذشته که تعداد تصادفات منجر به خسارت استان خوزستان در حدود سه هزار و ۴۳۷ فقره بوده است این رقم از ابتدای امسال تا سی‌ آبان به رقم چهار هزار و ۷۶ فقره ارتقاء یافته است.

وی تعداد کل دوربین‌های کنترل سرعت ثابت فعال در ۱۶ هزار کیلومتر جاده‌های استان خوزستان را تنها ۱۲ عدد دانست و بیان داشت: ۴۰ درصد از تصادفات رانندگی در استان به علت واژگونی خودروها به وقوع می‌پیوندد که علت اصلی آن نیز می‌تواند تخطی از سرعت مطمئنه، خستگی و خواب‌آلودگی و یا مصرف مشروبات الکی و یا مواد مخدر باشد.

حسوند در پایان خاطر نشان کرد: وضعیت تصادفات جاده‌‌ای در استان خوزستان نگران کننده است و به هیج عنوان شرایط مطلوبی ندارد و لذا براین اساس باید هرچه سریعتر در این زمینه یک ‌چاره‌جویی بسیار اساسی کرد.