۲۹۷ نفر تحت حمایت انجمن خیریه بیماران کلیوی بندرماهشهر قرار دارند

‌‌مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی شهرستان بندرماهشهر با تبریک فرارسیدن هفته حمایت از بیماران کلیوی اظهار کرد: ۲۹۷ نفرتحت حمایت انجمن کلیوی شهرستان بندرماهشهر قرار دارند که از این تعداد ۱۶۵ نفر دیالیزی و ۱۳۰ نفر پیوندی هستند که شامل شهرهای بندرماهشهر و شهرک های تابعه، بندرامام، شهر چمران و هندیجان می شوند.

اسمعیل( ‌هوشنگ) حیاتی، با بیان اینکه انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی شهرستان بندرماهشهر از سال ۱۳۷۳ شروع به فعالیت کرده، اظهار کرد:این انجمن هیچ ردیف اعتباری از سوی دستگاه ها و نهادهای دولتی ندارد وصرفا از سوی افراد خیر ونیکوکار منطقه حمایت می شود.

وی بیان داشت : انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی شهرستان بندرماهشهر فعالیت خود را در راستای حمایت همه جانبه معنوی و مادی از بیماران کلیوی از سال ۱۳۷۳ شروع کرده است و در این راه با توکل به خداوند متعال ویاری خیرین ونیکوکاران منطقه موفق به انجام کارهای موثر در جهت تامین کمک های مادی و رفاهی و تامین گوشه هایی ناچیز از هزینه مورد نیاز بیماران نیازمند کلیوی گام های جدی و ثمر بخشی برداشته است.

حیاتی افزود: این انجمن توانسته طی ۸ ماه گذشته باهمین کمک های مردمی بالغ بر۵۳ میلیون تومان تحت عنوان سبد کالا، پرداخت کمک هزینه آزمایشگاه و کمک های مالی بلا عوض به بیماران تحت پوشش پرداخت نماید.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی شهرستان بندرماهشهر گفت: متمکنین جامعه به شکرانه سلامتی خود از بیماران دردمند دستگیری کنند و مطمئن باشند که لذت کمک به بیماران نیازمند با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست.

وی بابیان اینکه اغلب بیماران کلیوی، افرادی هستند که از نظر مالی جزء طبقه پایین جامعه محسوب می‌شوند افزود : برای درمان این بیماران نیاز به کمک خیرین و افراد نیکوکار است تا با گذراندن مراحل درمان بدون داشتن دغدغه‌ای بابت هزینه‌های درمان، از بار مشکلاتشان کاسته شود.

وی با بیان اینکه در امر مددرسانی به بیماران کلیوی هیچ نهاد دولتی نمی‌تواند به اندازه خیرین نقش ایفا کند، اظهار کرد: خیرین باید هر چه بیشتر و بهتر نسبت به فعالیت و کمک‌های مادی و معنوی خود درامر کمک‌رسانی به این افراد تلاش کنند تا به دلیل نداشتن بضاعت مالی این بیماران و خانواده‌ هایشان در رنج و سختی نباشند و مطمئن باشند که لذت کمک به بیماران نیازمند با هیچ چیزی دیگری قابل مقایسه نیست و آرامش مخصوص به خود دارد.

مدیر عامل انجمن کلیوی بندرماهشهر در پایان تاکید کرد: همه کسانی که امروز نیازمند یاری ما هستند ، تا چندی پیش از نعمت سلامتی برخور دار بودند و شاید به فکرشان نیز خطور نمی‌کرد که با چنین بیماری مزمنی روبه‌رو شوند ولی تقدیر چنان سرنوشتشان را رقم زده که در دام این بیماری افتاده اند؛لذا  امیدواریم همه ما نیز با تبعیت از قرآن کریم و اینکه هر کس دیگری را زنده کند گویی همه ملت‌ها را زنده کرده است در این امر ورود پیدا کرده و به یاری بیماران نیازمند بشتابیم ونسبت به این موضوع بی تفاوت نباشیم.

گفتنی است ۲۳ لغایت ۳۰ آبان بعنوان هفته حمایت از بیماران کلیوی نامگذاری گردیده است.