۷۸۶ برنامه با محوریت کتاب در خوزستان تدوین شد

منصور کوهی رستمی با اشاره به برگزاری چهارمین جلسه انجمن‌ کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان اظهار داشت: امسال بیست و ششمین دوره هفته کتاب با شعار «حال خوش خواندن» در سطح کشور نامگذاری شد.

کوهی رستمی با اشاره به این که به مناسبت بیست و ششمین دوره هفته کتاب در سه سطح برنامه‌هایی تدوین شده است، ادامه داد: با مدیریت مجموعه کتابداران ۷۸۶ برنامه کتاب محور شامل مسابقات کتابخوانی، در حوزه کودک برنامه‌های متنوعی برنامه‌ریزی و بازدیدهای مختلفی تدوین شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با بیان این‌که برپایی ۱۳ نمایشگاه کتاب برنامه‌ریزی شده که مهم‌ترین آن در کتابخانه برگزار می‌شود، افزود: زنگ کتاب و کتابخوانی در ۲۴ آبان ماه در مدارس خوزستان نواخته می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری سمینار مطالعه، حافظه و یادگیری برای عمومی مردم، بیان کرد: در این مناسبت کتابخانه‌هایی با مشارکت استانداری خوزستان افتتاح می‌شوند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با اشاره به برگزاری برنامه شبانه کتاب و کودک، ادامه داد: این برنامه استانی در پارک سعدی و محدوده گلستان اهواز، شامگاه ۲۳ آبان ماه با مشارکت شهرداری اهواز و کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان برگزار می‌شود.

کوهی رستمی عنوان کرد: برخی از کتابخانه‌های استان خوزستان از لحاظ ساختمانی صد در صد تکمیل شده اما از لحاظ زیرساخت‌هایی آب، برق و دسترسی مشکل دارند.

وی خاطرنشان کرد: دو پروژه کتابخانه منبع آب در ۷۵۰ متر زیربنا با زیرساخت‌های استاندارد و دیگری کتابخانه ملاشیه در مساحت ۷۵۰ متری در آینده نزدیک افتتاح می‌شوند و یک کتابخانه دیگر نیز با تیپ روستایی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خوزستان ادامه داد: ۷ پروژه دیگر کتابخانه در حال ساخت است که برنامه داریم تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسانیم.

در تقویم جمهوری اسلامی ایران بیست و چهارم آبان ماه به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده و در این مناسبت‌ برنامه‌های مختلفی با تنوع اجرایی تدوین و تحقق پیدا می‌کند.

انتهای پیام/