با دعوت از سرمایه گذاران و کارشناسان آلمانی

مطالعات طرح مدیریت پسماندهای شهری در بندرماهشهر آغاز شد

رئیس شورای اسلامی شهر بندرماهشهر از آغاز مطالعات اجرای طرح مدیریت پسماندهای شهری خبر داد و گفت: با دعوت از سرمایه گذاران و کارشناسان آلمانی به همت شهرداری بندرماهشهر مطالعات طرح مدیریت صحیح پسماندهای شهری و نخاله های ساختمانی در بندرماهشهر آغاز شد.

مجتبی آبادی شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگارخورنا با اشاره به جلسه اخیر سرمایه گذاران آلمانی در شهرداری بندرماهشهر اظهار داشت: طی اجرای یک طرح ملی زیست محیطی از هیئت سرمایه گذاران آلمانی برای آغاز مطالعات زیست محیطی در کشور به طور رایگان دعوت شده است، در این طرح ۶ استان کشور از جمله استان خوزستان پایلوت اجرای این طرح معرفی شدند، روز گذشته شهرداری بندرماهشهر میزبان این هیئت آلمانی در این شهر بود.

وی افزود: در این جلسات عمده مسائل زیست محیطی شهرستان به ویژه روش صحیح مدیریت پسماند با حضور مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان خوزستان مورد بررسی قرار گرفت و بازدید های از نقاط مختلف شهری انجام دادند، شهرداری و شورای اسلامی شهر بندرماهشهر نیز آمادگی خود را برای فراهم آوردن زمینه مناسب آغاز مطالعات زیست محیطی اعلام کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرماهشهر به دیگر جزئیات مطرح شده در این جلسه پرداخت و گفت: ارائه راه کار برای مدیریت دفع نخاله های ساختمانی، موضوع دیگر مطرح شده در این جلسه بود که بتوان با بهره گیری از روش های نوین زمینه استفاده بهینه از آن ها را فراهم کرد، این موضوع نیز مورد توجه کارشناسان حاضر در جلسه قرار گرفت و به عنوان یکی از زمینه های همکاری عنوان شد.

آبادی ادامه داد: خوشبختانه شهرداری بندرماهشهر برای مدیریت پسماند و دفع مناسب آن امکاناتی از جمله زمینی به وسعت ۱۰۰ هکتار و سوله ای همراه با تجهیزات تامین کرده است که بدون شک آغاز مطالعات این طرح زیست محیطی و اجرای طرح را سرعت می بخشد.

عضو شورای اسلامی شهرستان بندرماهشهر در پایان خاطرنشان کرد: در زمینه دفع مناسب پسماندهای عفونی نیز اقدامات اولیه قابل توجهی انجام شده است، توافقاتی صورت گرفته و امکاناتی فراهم شده است که بتوان با کمک مدیریت شهری و مدیریت مراکز درمانی شهرستان، گام های موثری برای دفع مناسب و صحیح پسماندهای عفونی و جلوگیری از آلودگی بیشتر محیط زیست برداشت.