علی رغم اظهارات مسولین

معضلات تردد زوار اربعین در مرز شلمچه

اظهارات شریعتی درحالی ست که هنوز خیلی از مشکلات مرز برای خدمات دهی مرتفع نشده است. عدم آسفالت شدن مقداری از مسیرهای عبوری ، ترافیک های سنگین و طولانی ، عدم وجود جایگاه پارک خودروهای عبوری و نقص در سیستم موکب داران از جمله این مشکلات است. طبق بررسی های میدانی خبرنگار ، خیلی از مسافران بعد از عبور از مرز با کمبود وسایل نقلیه در عراق مواجه میشوند و برخی خودروها هم کرایه های گزاف طلب میکنند. همچنین از جمله مشکلات موکب داران ، مجوزهای عبور و مرور ذکر شده است.

عباس مدحجی: استاندار خوزستان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۵۰ هزار نفر از مرز شلمچه عبور کرده اند، افزود امکانات و زیرساخت های لازم فراهم شده است و مشکل خاصی نداریم و برای بازگشت زوار اربعین حسینی کلیه تمهیدات در نظر گرفته شده است.

غلامرضا شریعتی با اعلام خدمات رسانی مواکب از ۸ شب تا ۱۰ صبح افزود: برنامه‌ریزی بسیار منظمی در مرزهای شلمچه ایجاد شده تا زوار آقا اباعبدالحسین با کمترین دغدغه این سفر معنوی و راهپیمایی عظیم را انجام دهند.همچنین شریعتی در پاسخ به خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه برای موضوع پیش آمده زوار پس از ورود به عراق که با نبود وسائط نقلیه مواجه می شوند چه تدبیری اتخاذ شده است؟ گفت: چند اتوبوس را فراهم کردیم؛ به راهدارای دستور دادم و فرماندار خرمشهر نیز پیگیر است.

این اظهارات شریعتی درحالی ست که هنوز خیلی از مشکلات مرز برای خدمات دهی مرتفع نشده است. عدم آسفالت شدن مقداری از مسیرهای عبوری ، ترافیک های سنگین و طولانی ، عدم وجود جایگاه پارک خودروهای عبوری و نقص در سیستم موکب داران از جمله این مشکلات است. طبق بررسی های میدانی خبرنگار ، خیلی از مسافران بعد از عبور از مرز با کمبود وسایل نقلیه در عراق مواجه میشوند و برخی خودروها هم کرایه های گزاف طلب میکنند. همچنین از جمله مشکلات موکب داران ، مجوزهای عبور و مرور ذکر شده است.

یکی از موکب داران تعریف میکند:
یک وانت حمل ماهی برای یکی از مواکب شهرستانها مستقر در شلمچه در جاده شلمچه و درست در تقاطعی که جلوی ماشینها گرفته میشود متوقف میشود و اجازه ورود به طرف موکب داده نمیشود. راننده کارت خدام موکب را ارائه میدهد اما افاقه نمیکند و مامور راهنمایی فقط مجوز تردد ماشین را طلب میکند. راننده اعلام میکند علیرغم دادن مدارک در این یکماهه هنوز مجوز تردد دریافت نمرده و با کارت خدام موکب تردد میکند. خلاصه هرچقدر رایزنی میکند و مسئول موقعیت موکب شهرستان موردنظر با مسئولین تماس میگیرد، مامور راهنمایی زیر بار نمیرود و اجازه ورود نمیدهد. در نتیجه بیش از ۲۰۰ کیلو ماهی بمبلغ ۳ میلیون تومان بر اثر گرما فاسد و دور ریخته میشود. هیئتهای زیادی در این ایام به این مشکل دچار شده بودند.

همچنین برای دقایقی سیستم ورودی کشور عراق در مرز شلمچه دچار قطعی شد. بر همین اساس از زائران خواسته شد تا در گیت‌های خروجی تجمع نکرده و تا زمان بر طرف شدن اشکال از سوی کشور عراق در مواکب به استراحت بپردازند. از طرفی با وجود اعلام قبلی مبنی بر ۲۴ ساعته بودن باجه های تحویل ارز، در مرز شلمچه زائران همچنان با درب های بسته مواجه شدند

حجت الاسلام قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی و نماینده مقام معظم رهبری در مرز شلمچه گفت: موضوع نارضایتی مواکب خدمات رسان به زائران اربعین حسینی از تصمیم مقامات دولتی برای جابه‌جایی موقعیت مواکب خدمات‌رسان به زائران در مرز شلمچه به خدمت مقام معظم رهبری رسانده می‌شود.

علی رغم اظهارات مسولین