مدیرکل مدیریت بحران خوزستان:

نقاط کور آنتن دهی بخش زاگرس‌نشین خوزستان باید هرچه سریعتر ساماندهی شوند

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان خاطر نشان کرد: از آنجایی که ما هم‌اکنون کم کم در حال نزدیک شدن به فصل بارندگیها و سیلابهای احتمالی فصلی هستیم لذا باید با شناسایی نقاط کور آنتن‌دهی اپراتورهای تلفن همراه در مناطق صعب‌الاعبور روستایی و زاگرس‌نشین استان در واقع از الان نسبت به رفع آنها اقدام کنیم.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا در جلسه کارگروه تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان که امروز یکشنبه ۱۱ شهریور ۹۷ در محل اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان برگزار شد کیامرث حاجی‌زاده با بیان اینکه ما در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم اظهار کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود بر مسئولین کشوری تکلیف کرده است که هرآنچه را که نظام مقدس جمهوری اسلامی طی چهل ساله گذشته انجام داده است به صراحت بیان کنند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ضمن انتقاد از مدیرانی که می‌ترسند دستاوردهای دولت و نظام را بازگو کنند گفت: مدیران دولتی که ادعا می‌کنند جز نظام هستند نه تنها باید تمام دستاوردهای نظام و انقلاب را با صراحت بیان کنند بلکه باید در جایی هم که قدرت انجام کاری را ندارند با شجاعت تمام در پیشگاه مردم عذرخواهی کنند.

وی با بیان اینکه دنیا به سرکردگی آمریکا یک جنگ اقتصادی را برضد نظام و انقلاب تدارک دیده است اظهار کرد: بسیاری از مشاغل کشور در حال حاضر رابطه نزدیکی به بحث توسعه زیرساخت‌ها اطلاعات و فناوری کشور دارند بطوریکه که اگر ارتباطات زیرساختی را انجام ندهیم و یا ناقص انجام دهیم چه بسا خیلی از مشاغل جدید کشور از بین خواهند رفت لذا براین اساس لازم است که با توسعه زیرساخت‌های اطلاعات و فناوری کشور زمینه خنثی کردن بسیاری از توطئه‌های دشمنان را در جنگ‌ اقتصادی اخیر فراهم کنیم.

حاجی زاده مبحث ارتباطات و فناوری اطلاعات را در مدیریت بحران یک اصل اساسی دانست و افزود: ما هر چه بتوانیم زیرساختهای فناوری اطلاعات را در قسمتهای بیشتری از استان توسعه دهیم نه تنها خواهیم توانست که در بحث بحرانهای احتمالی آینده استان باسرعت عمل بیشتری وارد شویم بلکه از آسیبهای وارد را نیز حتی‌الامکان کاهش دهیم.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان خاطر نشان کرد: از آنجایی که ما هم‌اکنون کم کم در حال نزدیک شدن به فصل بارندگیها و سیلابهای احتمالی فصلی هستیم لذا باید با شناسایی نقاط کور آنتن‌دهی اپراتورهای تلفن همراه در مناطق صعب‌الاعبور روستایی و زاگرس‌نشین استان در واقع از الان نسبت به رفع آنها اقدام کنیم.

وی ضمن اشاره به نزدیکی ایام اربعین حسینی گفت: مراسم پیاده‌روی اربعین به عنوان یک حادثه بزرگ در جهان اسلام همیشه مورد خشم دشمنان اتحاد شیعه بوده است به طور که اکنون با تو‌سل به روشهای مختلف به خیال خام خود می‌خواهند تفرقه‌ و دودستگی در بین شیعیان ایجاد کرده و با این کار مانع از برپای این مراسم به صورت باشکوه همچون سالهای قبل شوند.

حاجی.زاده با بیان اینکه کارهای اجرایی خیلی خوبی تاکنون در بحث اربعین در استان صورت گرفته است اظهار کرد: ما به عنوان مسئولین اجرایی استان وظیفه‌ داریم که با تمام توان، خدمات رفاهی بیشتری را برای انجام این حادثه عظیم تدارک ببینیم.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان از افتتاح سالن مانیتورینگ مدیریت بحران طی یک ماه آینده خبر داد و گفت: این سالن چه از لحاظ وسایل و تجهیزات و چه از لحاظ دامنه و وسعت کار، در واقع یکی از مجهزترین سالنهای فرماندهی و مانیتورینگ کشور است.

وی در پایان با بیان اینکه خوزستان استانی به اندازه یک کشور است تصریح کرد: استان خوزستان با داشتن ۶/۴ میلیون کیلومتر مربع و وسعتی برابر پنج استان، نه تنها محور اقتصاد ایران است بلکه محور امنیت کشور نیز به حساب می‌آید.