معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خبر داد:

انجام ۷۸۰ عملیات نمونه‌برداری در محصولات کشاورزی میدان تره‌بار اهواز

معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خبر داد: ما تا پایان تیرماه سالجاری با انجام ۷۸۰ عملیات نمونه‌برداری در میدان تره‌بار اهواز توانستیم تعداد ۳۰ محصول کشاورزی را از لحاظ میزان سموم و آفت‌ کش‌ها موجود در آنها مورد پایش و ارزیابی قرار دهیم.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا حسین برزگر ضمن اعلام این خبر گفت: ما در سال گذشته نیز با دو هزار و ۹۰۰ نمونه‌ برداری از میدان تره بار اهواز ۱۸ محصول کشاورزی را در این محل مورد پایش و ارزیابی قرار دادیم.

معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه خوزستان یک کشور را با تولیدات کشاورزی خود تأمین می کند اظهار کرد: متاسفانه ما در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی دارای ضعف‌های بزرگی هستیم به طوریکه این قضیه باعث شده است که کارخانه‌های فرآوری تولیدات کشاورزی خوزستان در خارج از استان احداث شوند.

وی در پایان ضمن انتقاد از موازی کاریهای موجود در زمینه پایش محصولات کشاورزی عنوان کرد: با توجه به اینکه تمامی سازمانها و معاونتهایی که در زمینه پایش محصولات کشاورزی فعالیت می‌کنند دارای چشم‌اندازها و اهدف یکسانی هستند لذا پیشنهاد می‌شود که برای هم‌افزایی بیشتر در این خصوص یک کمیته مشترک استانی تشکیل شود.