معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور عنوان کرد:

شدت بالای تصادف عامل اصلی مرگ و میر در تصادفات جاده‌ای خوزستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز شدت تصادف را عامل اصلی مرگ و میر در تصادفات جاده‌ای خوزستان دانست و تصریح کرد: سال گذشته از ۳۷۳ مورد تصادف منجر به فوت در بیمارستانهای استان خوزستان تعداد ۲۲۸ نفر یا به عبارتی دو‌سوم از آنها در بخشهای اورژانسی بیمارستانها اتفاق افتاده که علت اصلی این مسئله بالا بودن شدت این تصادفات است.

احمدرضارستمی: در پنجمین جلسه شورای سلامت استان که امروز سه شنبه ۳۰ اَمردادماه ۹۷ در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد مهران ورناصری گفت: برخلاف این نظریه که همیشه رانندگان را مقصران اصلی بسیاری از تصادفات جاده‌ای معرفی می‌کنند باید عنوان کرد که این مسئله برطبق تحقیقات علمی دنیا به ضرس قاطع به عوامل امنیتی و جاده‌ای بستگی دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز شدت تصادف را عامل اصلی مرگ و میر در تصادفات جاده‌ای خوزستان دانست و تصریح کرد: سال گذشته از ۳۷۳ مورد تصادف منجر به فوت در بیمارستانهای استان خوزستان در حدود ۲۲۸ نفر یا به عبارتی دو‌سوم از آنها در بخشهای اورژانسی بیمارستانها اتفاق افتاده که علت اصلی این مسئله بالا بودن شدت این تصادفات است.

وی عنوان کرد: خوشبختانه علیرغم چهار ماه ابتدای سال گذشته که از ۱۸ هزار و ۱۹۵ مورد تصادفی که به بیمارستانهای استان خوزستان مراجعه کرده بودند ۱۱۵ مورد فوتی گزارش شده بود این رقم در چهارماهه ابتدایی سالجاری نه تنها به ۱۲ هزار ۷۶۰ نفر تقلیل یافته بلکه تعداد فوتی این مراجعین نیز کاهش یافته است.

ورناصری در پایان اظهار کرد: بار مالی که سالانه در اثر تصادفات جاده‌ای به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تحمیل می‌شود چیزی بیش از ۴۰ میلیارد تومان است به نحوی که در سال گذشته این رقم به طور دقیق ۴۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.