معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان اظهار کرد:

مستی بیشترین عامل بروز تصادفات رانندگی در بین جوانان ۱۸ تا ۲۴ سال خوزستان

معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان علت تصادف۱/۳ درصد تصادفات کشور را مصرف مشروبات الکلی عنوان کرد و گفت: در خوزستان ۳۵ صدم درصد از کسانی که بعد از تصادف مورد پرسش قرار گرفته‌اند، به رانندگی در حالت مستی اعتراف کرده‌اند که این مسئله بیشتر در رنج سنی ۱۸ تا ۲۴ سال به وقوع پیوسته است.

احمدرضارستمی: در پنجمین جلسه شورای سلامت استان که امروز سه شنبه ۳۰ اَمردادماه ۹۷ در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد ناصر ضیغمی گفت: براساس مطالعه‌ای که سال ۱۳۹۵ در کل کشور انجام شد سالانه به ازای هر یکصد‌هزار نفر جمعیت به میزان دو‌هزار سال مرگ و میر و معلولیت ناشی از حوادث ترافیکی در کشور بوجود می‌آید یعنی در ایران سالانه دو میلیون سال عمر جمعیت کشور به واسطه تصادفات از دست می‌رود.

معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد: کشور ایران علیرغم اینکه یک درصد از کل جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد ولی دو درصد از مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای دنیا را دارد که براساس برآورد‌های به عمل آمده میزان خسارت مالی این حوادث برابر با شش میلیارد دلار یا پنج درصد از تولید ناخالص ملی کشور است.

وی افزود: البته یک سند ملی غیر واگیر نیز در کشور تصویب شده است که ما باید براساس آن تا سال ۱۴۰۴ این موارد مرگ و میر را تا ۲۰ درصد کاهش دهیم.

ضیغمی ضمن اشاره به مطالعات سال ۹۵ در مورد حوادث ترافیکی و جاده‌ای کشور گفت: براساس این مطالعات در حدود ۱۰/۲ درصد از کسانی که مورد پرسش واقع شده اند تجربه حوادث ترافیکی را در یک سال اخیر داشته اند.

معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان علت تصادف۱/۳ درصد تصادفات کشور را مصرف مشروبات الکلی عنوان کرد و گفت: در استان خوزستان ۳۵ صدم درصد از کسانی که بعد از تصادف مورد پرسش قرار گرفته اند، به رانندگی در حین مستی اعتراف داشته‌اند که این مسئله بیشتر در رنج سنی ۱۸ تا ۲۴ سال به وقوع پیوسته است.

وی با بیان اینکه کمترین استفاده کنندگان کلاه ایمنی در استان خوزستان در رنج سنی بین ۱۸ تا ۲۴ سال قرار دارند اظهار کرد: میزان استفاده از کلاه ایمنی در استان خوزستان چیزی در حدود ۸/۹ درصد بوده که این آمار در مقایسه با دیگر استانها به هیچ عنوان آمار جالب توجهی نمی‌باشد.

ضیغمی گفت: ۷۱ درصد از جمعیت استان خوزستان در حین رانندگی از کمربند ایمنی استفاده می‌کنند که در این خصوص نیز استان دارای جایگاهی نسبتا پایینی در مقایسه با استانهای دیگر کشور است.

معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان میزان مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی در خوزستان را ۲۶/۲۵ درصد از هر ۱۰۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: میزان شیوع مرگ و میر عابرین پیاده در حوادث رانندگی استان خوزستان ۹ در ۱۰۰هزار نفر از جمعیت استان است، مرگ ناشی از تصادف دوچرخه ۱/۱ در ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت استان و همچنین مرگ ناشی از تصادف موتور سیکلیت چیزی در حدود سه در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان است.

وی اظهار داشت: بیشترین میزان تصادفات رانندگی در استان خوزستان مربوط به شهرستانهای هندیجان، رامهرمز، باغملک، اندیمشک، ایذه و امیدیه است.

ضیغمی در پایان گفت: از آنجایی که ۶۰ درصد از تصادفات جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری مقصد به وقوع می‌پیوندد لذا کمیسیون ایمنی جاده‌ای وزارت بهداشت و درمان از استان خوزستان درخواست کرده است که نقاط حادثه‌خیزی که در محدوده‌ ۳۰ کیلومتری شهرهای استان قرار دارند پس از شناسایی شدن برطرف شوند.