رئیس کمیته اصناف و آموزش و پژوهش دفاع مقدس خوزستان خبر داد:

جمع‌آوری ۳۰۰۰ مدخل برای دانشنامه دفاع مقدس خوزستان در چهار ماه ابتدایی سال ۹۷

رئیس کمیته اصناف و آموزش و پژوهش دفاع مقدس خوزستان خبر داد: طی دو ماه گذشته با جمع‌آوری ۳۰۰ مدخل جدید تعداد مداخل دانشنامه دفاع مقدس خوزستان در حال حاضر به ۳۰۰۰ مدخل رسیده است.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا در دومین جلسه حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان خوزستان جمال عالمی نیسی اظهار کرد: یکی از فعالیتهای کمیته اصناف، آموزش و پژوهش دفاع مقدس استان جمع‌آوری مدخل‌هایی است که در سه بخش شهدا، اشخاص و جغرافیای نظامی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برای تکمیل هر چه سریعتر بحث دانشنامه دفاع مقدس استان خوزستان استفاده می‌شوند.

رئیس کمیته اصناف و آموزش و پژوهش دفاع مقدس خوزستان خبر داد: طی دو ماه گذشته با جمع‌آوری ۳۰۰ مدخل جدید تعداد مداخل دانشنامه دفاع مقدس خوزستان در حال حاضر به ۳۰۰۰ مدخل رسیده است.

وی در مورد اقدامات چهار ماه ابتدایی سال ۹۷ کمیته اصناف، آموزش و پژوهش دفاع مقدس خوزستان گفت: این اقدامات شامل تشکیل و راه‌اندازی یک گروه منبع یاب متشکل از ۱۵ پژوهشگر و محقق از اساتید دانشگاه، راه‌اندازی بخش کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در کتابخانه عمومی اهواز، تشکیل پنج کارگاه آموزشی منبع یابی و جمع‌آوری اسناد و مدارک دفاع مقدس و نیز جمع‌آوری بیش از ۱۷۰۰ فقره سند از اسناد و مدارک دوران دفاع مقدس است.

عالمی نیسی در ادامه از ثبت و نمایه‌سازی ۲۷۰۰ فقره سند در نرم‌افزار جامع اسناد و مدارک دفاع مقدس خبر داد و افزود: پیگری مستمر نقش دستگاههای اجرایی استان در دوران دفاع مقدس در قالب کارگروه پژوهش و فناوری استان و همچنین طی دو ماه گذشته انجام ۳۵ مصاحبه تاریخ شفاهی با فرماندهان و مدیران دستگاههای اجرایی دوران جنگ نیز از دیگر اقدامات این کمیته از ابتدای سال ۹۷ تا الان است.

رئیس کمیته اصناف و آموزش و پژوهش دفاع مقدس خوزستان در پایان گفت: از آنجایی که برخی از شهرستانهای استان خوزستان مثل اهواز نه تنها به صورت مستقیم درگیر جنگ بوده‌اند بلکه غیر مستقیم نقش پشتیبانی از جنگ را هم با استقرار قرارگاههای مختلف برعهده داشته اند لذا پیشنهاد می‌کنیم که پس از راه‌اندازی باغ‌موزه دفاع مقدس خوزستان مخصوصا برای اهواز یک جایگاه مخصوصی نیز تعبیه شود.