حسینی: دولت بر تعامل با خبرنگاران تاکید دارد

خورنا: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تعامل با خبرنگاران مورد تأکید دولت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار جامعه فارس مستقر در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، سیدمحمد حسینی عصر امروز در مراسم اختتامیه نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: حضور گسترده‌تر رسانه‌ها را در نمایشگاه این دوره شاهد بودیم و همچنین افزایش غرفه‌ها نیز بیانگر توانمندی مطبوعات و رسانه‌های ما بود.

وی گفت: استقبال بیش از یک میلیون نفر از نمایشگاه مطبوعات نشان‌دهنده استقبال خوب مردم است؛ نشست‌های خوبی نیز در ایام نمایشگاه برگزار شد.

وزیر ارشاد ادامه داد: در نشست‌های برگزار شده مباحث تخصصی علمی تا موضوعات روز رسانه و همچنین مسائل سیاسی و انتخابات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه نمایشگاه مطبوعات مرکز خبررسانی بود، ادامه داد: موضع‌گیری‌ها و دیدگاه‌های مطرح شده و همچنین حضور بسیاری از چهره‌های سیاسی، فرهنگی، ‌اجتماعی نشان‌دهنده این امر است.

به گفته حسینی، راه‌اندازی غرفه رحمه‌للعالمین در نمایشگاه امسال نیز پاسخی به توهین غرب به پیامبر اعظم(ص) بود؛ همواره اهالی مطبوعات نیز مسیر پیامبر اعظم (ص) را ادامه خواهند داد.

وی در ادامه افزود: موضوع رسانه و سبک زندگی در نمایشگاه امسال مطرح و توجه ویژه‌ای به آن شد.

وی گفت: راه‌اندازی نگارستان مطبوعات، منتخبی از آثار مطبوعاتی سه دهه گذشته بود که در نمایشگاه امسال مورد استقبال خیلی‌ها قرار گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: همچنین در ایام برگزاری نمایشگاه از تندیس چهره‌های برجسته روزنامه‌نگاری کشور همچون جلال آل احمد، اسدآبادی و دهخدا رونمایی شد.

حسینی ادامه داد: کار دیگری که قطعاً در ایام نمایشگاه انجام شد و مؤثر بود، حضور نهادها بود که در این ایام به جای تقابل به رسانه‌ها تعامل بیشتری داشته باشند؛ در دولت هم به موضوع تعامل با خبرنگاران تأکید شده است.

وی با بیان اینکه چهره‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در نمایشگاه مطبوعات این دوره حضور پیدا کردند، گفت: حضور این شخصیت‌ها و چهره‌ها و پاسخگویی آنها به خبرنگاران نشان از ریزبینی و زیر ذره‌بین بودن عملکرد دولتمردان است.

وزیر ارشاد تصریح کرد: فضای نمایشگاه امسال را هرکس ببیند متوجه می‌شود که سلایق گوناگون در این نمایشگاه حضور دارند و انتقادات صریح مطرح می‌شوند؛ رسانه‌های خارجی باید فضای مطبوعاتی ما را با فضای مطبوعاتی منطقه و کشورهایی که از آنها حمایت می‌کنند، مقایسه کنند.

وی گفت: بنده از ابتدای نمایشگاه تا کنون ۴ مرتبه در آن حضور پیدا کردم و خبرنگاران از شیر مرغ تا جان آدمیزاد از من سؤال کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در مراسم اختتامیه نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، استان‌ها، روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها، نشریات ادواری، پایگاه اطلاع‌رسانی، نشریات دانشجویی نیز معرفی شدند.

در بخش استان‌ها کردستان، خوزستان و سمنان، در بخش روزنامه‌ها دنیای اقتصاد، فرهیختگان، پرسپولیس، در بخش خبرگزاری‌ها، قدس، ابنا و پانا، در بخش نشریات ادواری، باغ نظر، پیک توانا، صبح قریب، امین جامعه و بچه‌های بشری،‌در بخش پایگاه‌های اطلاع‌رسانی، مؤسسه‌ پژوهشی انقلاب اسلامی، جام ‌نیوز و نسیم و در بخش نشریات دانشجویی، نشریه دانشگاه فردوسی مشهد،‌ دانشگاه لرستان و دانشگاه شهید بهشتی حائز رتبه شدند؛ همچنین در بخش بین‌الملل از غرفه کشورهای افغانستان، اردن و ونزوئلا تقدیرشد.