در مراسم تودیع و معارفه رئیس بنیاد نخبگان خوزستان:

رئیس پیشین بنیاد نخبگان خوزستان تعامل و دوری از گزندهای سیاسی را عامل موفقیت بنیاد در دوره مسئولیت خود دانست

رئیس پیشین بنیاد نخبگان خوزستان راز موفقیت بنیاد نخبگان استان خوزستان را در دو چیز دانست و افزود: بنیاد نخبگان استان همیشه سعی کرده که علاوه بر داشتن تعامل و گفتمان خیلی خوب با همه دستگاههای اجرایی و علمی استان و کشور، از گزندهای سیاسی هم دوری کند یعنی تاکنون به هیچ عنوان وارد فضاهای سیاسی نشده است.

_خورنا-احمدرضارستمی: در آیین تودیع و معارفه رئیس بنیاد نخبگان استان که امروز سه شنبه یازدهم اردیبهشت ۹۷ در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد علیرضا زراسوندی با بیان اینکه کار تأسیس بنیاد نخبگان خوزستان نسبت به سایر استانهای کشور دیرتر صورت گرفته، عنوان کرد: در زمان فعالیت در معاونت پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز با همکاری سایر دوستان توانستیم بنیاد نخبگان استان خوزستان را تأسیس کنیم.

رئیس پیشین بنیاد نخبگان خوزستان ضمن بیان این مطلب که بنیاد باید تعامل مستقیمی با نخبگان و دانشگاههای استان داشته باشد اظهار کرد: لازم است که بنیاد نخبگان در استفاده از نیروهای جوان، خلاق و پویا الگویی مناسبی برای سازمانها و دستگاههای اجرایی کشور باشد

وی ضمن اشاره به تاثیر بنیاد نخبگان در افزایش ضریب ماندگاری و مهاجرت معکوس نخبگان کشور گفت: بنیاد نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اگر چه از لحاظ نیروی انسانی دارای ساختارهای کوچکی هستند ولی در واقع چالاکی و تاثیر‌گذاری بالایی را دارند.

زراسوندی بیان کرد: بنیاد ملی نخبگان در امر حمایت از نخبگان کشور دارای یک سند راهبردی است که این سند راهبردی از طریق سه شاخص دانش‌آموزی، دانشجویی و برند سازی نخبگان، مسیر حمایت از نخبگان واقعی را مشخص می‌کند.

رئیس پیشین بنیاد نخبگان خوزستان در ادامه ضمن اشاره به موفقیت استان در هر یک از سه شاخص مذکور تصریح کرد: خوزستان در طرح شهاب که مربوط به شاخص دانش‌آموزی فعالیت بنیاد نخبگان بوده توانست از استانهای خوب کشور باشد و در کسب جوایز تحصیلی هم که شاخص دانشجویی بنیاد نخبگان به حساب می‌آید نیز موفق به کسب رتبه‌های بین چهارم و پنجمی کشوری شده است.

وی اضافه کرد: بنیاد نخبگان خوزستان همچنین در سومین شاخص راهبردی خود که مربوط به بحث الگوسازی و تکریم نخبگان استان است نیز توانسته ضمن شناسایی و در کنار هم قرار دادن نخبگان استان، موفق به معرفی آنها به صورت یک الگو به جامعه استان شود.

زراسوندی ضمن اشاره به عملکرد سه ساله خود در بنیاد نخبگان استان خوزستان گفت: تمامی کارها و اقداماتی که طی این مدت انجام داده‌ام را نه تنها برای انجام آنها هیچ منتی بر مردم ندارم بلکه انجام آنها را نیز همچون افتخاری برای خود می‌دانم و البته این اعتراف را هم داریم که می‌توانستیم خدمت بیشتری به مردم ارائه دهیم لذا از این بابت از مردم تقاضا داریم که این قصورات و کوتاهی ما راببخشند.

رئیس پیشین بنیاد نخبگان خوزستان گفت: جناب آقای دکتر صابری که اکنون مسئولیت اداره بنیاد نخبگان استان را پذیرا شده‌اند از همکاران خیلی خوب و به نام استان هستند و قطعا در آینده هم اگر صلاح بدانند همچنان در کنار ایشان خواهیم بود.

وی راز موفقیت بنیاد نخبگان استان خوزستان را در دو چیز دانست و افزود: بنیاد نخبگان استان همیشه سعی کرده که علاوه بر داشتن تعامل و گفتمان خیلی خوب با همه دستگاههای اجرایی و علمی استان و کشور، از گزندهای سیاسی هم دوری کند یعنی تاکنون به هیچ عنوان وارد فضاهای سیاسی نشده است.‌

زراسوندی در پایان به مدیریت جدید بنیاد نخبگان خوزستان توصیه کرد: بنیاد نخبگان استان باید همیشه سعی داشته باشد که استقلال خود را حفظ کرده و به صورت فراجناحی و فرا دستگاهی حرکت کند تا انشاالله براساس برنامه‌هایی که جدیدا در بنیاد نخبگان کشور پی‌ریزی شده بتواند آینده خیلی خوبی را برای جامعه نخبگان استان ترسیم کند.

لازم به ذکر است که چندی پیش علیرضا زراسوندی از سوی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و همچنین رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور به سمت رئیس بنیاد نخبگان استان تهران منصوب شد.