ﻣﻌﺎﻭﻥ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺷﻬﺮﯼ ﺷﻬﺮﺩﺍﺭﯼ ﺍﻫﻮﺍﺯ :

یک گروه دانش بنیان ادعای تاثیر گذاری در بارش های اخیر اهواز را دارد

ﻣﻌﺎﻭﻥ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺷﻬﺮﯼ ﺷﻬﺮﺩﺍﺭﯼ ﺍﻫﻮﺍﺯ:یک گروه دانش بنیان که چندی پیش به استان سفر کرده بودند این ادعا را مطرح کرده‌اند که می‌توانند سامانه‌های بارش‌زا را از طریق ربایش یا همان اختلاف پتانسیل وارد استان کنند و البته مدعی هستند که بارش اخیر خوزستان کار آنها بوده است.

خورنا-احمدرضارستمی: در اولین جلسه شورای سلامت استان خوزستان که امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۹۷ در استانداری خوزستان برگزار شد ﻋﻠﯿﺮﺿﺎ ﻋﺎﻟﯽﭘﻮﺭ ضمن بیان این مطلب گفت: مدتها قبل از بارندگی‌های اخیر این گروه از طریق فیسبوک و اینستاگرام گزارش دادند که ما اکنون با فعال کردن اختلاف پتانسیل بین ابرها، بزودی موجب ریزش خواهیم شد که در ادامه برطبق پیش‌بینی آنها باران نیز شروع به ریزش کرد.

ﻣﻌﺎﻭﻥ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺷﻬﺮﯼ ﺷﻬﺮﺩﺍﺭﯼ ﺍﻫﻮﺍﺯ ادامه داد: لذا با توجه به صحت پیش‌بینی آنها و ریزش باران در موعد مقرر،خواهشمندیم که ادعای آنها در سطح علمی بررسی و در صورت تایید این مدعا، در زمینه همکاری با آنها مذاکراتی انجام شود.

عالیپور اظهار کرد: این گروه همچنین اعتقاد دارد که به جای کاشت نهال به منظور تقویت خاک، می‌توان به صورت مستقیم خاک فرسایش یافته را به هوموس تبدیل کرد لذا براین اساس تقاضا داریم که این ادعا نیز از لحاظ علمی مورد بررسی واقع شود.

ﻣﻌﺎﻭﻥ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺷﻬﺮﯼ ﺷﻬﺮﺩﺍﺭﯼ در ادامه ضمن اشاره به توسعه ساخت و سازهای غیر مجاز در غرب جاده اهواز- خرمشهر گفت: حجم این ساخت و سازهای غیر مجاز آنچنان زیاد است که به واقع نمی‌توان گفت که یک شهر درحال اضافه شدن به اهواز است بلکه باید عنوان کرد که یک استان در حال اضافه شدن به اهواز است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از آنجایی که ارائه خدمات به این مناطق می‌تواند موجب توسعه هر چه بیشتر این ساخت و سازهای غیر مجاز ‌شود لذا تقاضا داریم که دستگاههای متولی رسیدگی‌های لازم را در این خصوص به عمل آورند.