معاون اقتصادی استاندار خوزستان: ۴۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در استان خوزستان تصویب شد

معاون امور اقتصادی و بین‌الملل استاندار خوزستان تعداد جلسات کمیته‌های فنی اشتغال استان را در سال ۹۶ در حدود ۳۵ جلسه دانست و افزود: از کل طرحهایی که در این جلسات مورد بررسی واقع شد در حدود ۶۰۳ طرح اشتغالزا با تسهیلاتی بالغ بر ۴۶۰ میلیارد تومان و توانایی تولید چهار هزار و ۷۹۷ شغل به تصویب رسید.

خورنا-احمدرضارستمی: در جلسه شورای اشتغال استان خوزستان سید علی بحرینی مقدم گفت:سال گذشته در سامانه رصد با توجه به تعهداتی که دستگاههای مختلف داده بودند شاهد تحقق ۱۲۷ درصدی اهداف اشتغال در سطح استان بودیم بطوریکه از ۱۶ هزار شغلی که در این سامانه تعهد شده بود ۲۱ هزار شغل محقق شد.

معاون امور اقتصادی و بین‌الملل استاندار خوزستان میزان پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی را در سال گذشته ناچیز و در حدود ۱۲ درصد عنوان کرد و توضیح داد: در بحث ارائه تسهیلات مشاغل خانگی هم بدلیل اینکه کار ابلاغ به بانکهای استان خیلی دیر صورت گرفته بود ما در این زمینه شاهد مقداری عقب ماندگی هستیم که امیدواریم در ادامه به منظور جبران این عقب ماندگیها، بانکهای عامل استان بتوانند در امر پرداخت این تسهیلات سرعت بیشتری به خرج دهند.

وی یادآور شد: سال گذشته بلافاصله پس از ابلاغ طرحهای اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی و همچنین بحث راه‌اندازی سامانه ” کارا” یکسری کمیته‌های فنی در زمینه های مختلف با حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی و مدیران عامل بانکهای استان تشکیل شد که کار اصلی این کمیته‌ها بررسی طرحهای ارائه شده از سوی متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغالزایی است.

بحرینی تعداد جلسات کمیته‌های فنی اشتغال استان را در سال ۹۶ در حدود ۳۵ جلسه دانست و افزود: از کل طرحهایی که در این جلسات مورد بررسی واقع شد در حدود ۶۰۳ طرح اشتغالزا با تسهیلاتی بالغ بر ۴۶۰ میلیارد تومان و توانایی تولید چهار هزار و ۷۹۷ شغل به تصویب رسید.

معاون امور اقتصادی و بین‌الملل استاندار خوزستان ادامه داد: هم اکنون از این ۶۰۳ طرح تصویب شده در حدود ۲۶۰ طرح برای اخذ تسهیلات اشتغالزایی با ابلاغیه و نامه رسمی به بانکهای عامل استان رفته است.

وی ضمن بیان این مطلب که خوزستان از جمله معدود استانهایی است که پرداخت تسهیلات اشتغال در آن صورت گرفته اظهار کرد: بانک توسعه تعاون در تاریخ ۲۸ اسفند سال گذشته کار پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر را انجام داده است و بقیه طرحها نیز که در مراحل مختلف رسیدگی قرار دارند بزودی کار پرداختهای آنها به انجام می‌رسد.

بحرینی در ادامه میزان مصوبات طرح اشتغال روستایی را در استان بالغ بر ۴۵ درصد عنوان کرد و گفت: در بحث طرح اشتغال فراگیر ما شاهد استقبال و مصوبات کمتری نسبت به طرح اشتغال روستایی هستیم که یکی از دلایل اصلی این مسئله را می‌توان در بالا بودن سود بالای این تسهیلات دانست.

معاون استاندار خوزستان اظهار داشت: تعداد بیمه شدگان جدید در تامین اجتماعی استان در سال گذشته در حدود ۵۳ هزار و ۹۶۵ بوده است که این رقم با توجه به نرخ بیکاری و میزان جویندگان کار در سطح نشان دهنده اینست که ما باید در این زمینه ایجاد اشتغال تلاش بیشتری بکنیم.

وی در پایان ضمن انتقاد از غیبت غیر موجه برخی از دستگاههای استان در جلسات شورای اشتغال گفت: حضور فعالانه همه مدیران کل و دستگاههای بزرگ در جلسات شورای اشتغال استان می‌تواند کمک کننده خیلی خوبی برای این شورا باشد زیرا ما دارای دستگاههایی در استان خوزستان هستیم که علیرغم داشتن ظرفیت‌های بالا در زمینه اشتغال، ولی متاسفانه در جلسات شورای اشتغال مشارکت فعالی ندارند و شاهد غیبت‌های غیر موجه آنها در این جلسات هستیم.