رئیس سازمان آتش نشانی اهواز: آمار حوادث شهر اهواز در سال ۹۶ رشد ۳/۶۱ درصدی داشته است

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اهواز ضمن بیان این مطلب که تعداد نجات یافتگان حوادث در سال گذشته سه هزار و ۲۰۰ نفر بوده است عنوان کرد: آمار حوادث سال ۹۶ اهواز در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۵ رشد ۳/۶۱ درصدی داشته است.

خورنا- احمدرضارستمی: در خصوص میزان حوادث و اتفاقات اهواز و همچنین عملیاتهای مقابله‌ای که توسط سازمان آتش نشانی اهواز در سال ۹۶ صورت گرفته آتش پاد علی تراب پور گفت: سال گذشته در اهواز شاهد رخ دادن هشت هزار و ۲۹۱ حادثه در اهواز بوده‌ایم که از این تعداد پنج هزار و ۳۸۲ فقره حادثه آتش سوزی و دو هزار و ۹۰۹ مورد امداد و نجات بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اهواز میزان آتش‌سوزی های سال ۹۶ را بالغ بر پنج هزار و ۳۸۲ فقره عنوان کرد و افزود: در حدود ۱۵۰۰ مورد از این رقم مربوط مناطق مسکونی، ۳۶۵ مورد تجاری، ۳۸۹ مورد خودرویی، ۵۲ مورد اداری، ۲۷ مورد صنعتی و سه هزار و ۴۹ مورد هم سایر حریق‌ها بوده است.

وی تصریح کرد: آتش سوزیهای ایجاد در سطح شهر اهواز بیشتر به دلایل عمده‌ای چون اتصال برق با یک هزار و ۵۳۴ فقره، سوخت مایع ۳۴۶ مورد، وسایل گاز سوز ۲۵۱ مورد و عوامل دیگر سه هزار و ۲۵۱ بوده است.

تراب پور عنوان داشت: تعداد دو هزار و ۹۰۹ مورد حادثه امداد نجات در سطح شهر اهواز اتفاق افتاد که از این تعداد ۴۱۱ مورد مربوط به حادثه نجات شهروندان از تصادف خودرو، ۵۸۳ مورد حادثه نجات از آسانسور، ۶۱۰ مورد حادثه نجات افراد محبوس شده در اماکن و یک هزار و ۳۰۵ مورد مربوط به سایر موارد امداد و نجات است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اهواز تعداد مجروحین حوادث اهواز را در سال گذشته در حدود ۴۱۶ زن و مرد دانست و افزود: میزان فوت شدگان زن و مرد طی این مدت در حدود ۲۷ تن بوده است.

وی خبر داد: طی سال ۹۶ در حوادث مربوط به رودخانه کارون در حدود هشت مورد نجات زنده از آب و همچنین ۱۱ مورد کشف جسد در رودخانه کارون داشته‌ایم.

تراب پور در پایان ضمن بیان این مطلب که تعداد نجات یافتگان حوادث در سال گذشته سه هزار و ۲۰۰ نفر بوده است عنوان کرد: آمار حوادث سال ۹۶ اهواز در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۵ رشدی ۳/۶۱ درصدی داشته است.