فرماندار کارون در جلسه شورای سلامت خوزستان:

مشکل فاضلاب شهرستان کارون یک معضل اساسی است

فرماندار کارون مشکل فاضلاب شهرستان را یک معضل اساسی دانست و افزود: واقعا این وضعیت نابسامانی که هم‌اکنون در فاضلاب کارون وجود دارد نه تنها تمامی وقت و توان ما را گرفته بلکه باعث شده است که همه دستگاهها هم برای مقابله با آن بسیج شوند البته مردم هم در اعتراض به این وضعیت هراز چندگاهی جلوی فرمانداری شهرستان تجمعاتی را نیز ترتیب می‌دهند.

خورنا-احمدرضارستمی: در ششمین جلسه شورای سلامت استان معصومه خنفری فرماندار کارون گفت: در خصوص مانده آب ها در شهرستان کارون تا بحث خروجی فاضلابها حل نشود به واقع این مشکل همچنان به قوت خود باقی می‌ماند.

وی ادامه داد: اگر چه آبفای اهواز هراز چندگاهی این مانده‌آب ها را تخلیه می‌کنند ولی چون شرق کوت عبدالله فاقد خروجی فاضلاب بودا و غرب آن هم به رودخانه کارون می‌ریزد به واقع همگی اینها همان خروجی‌های فاضلابها هستند.

خنفری خاطر نشان کرد: این نابسامانی‌های موجود در فاضلاب شهرستان کارون وضعیتی را رقم زده که تمامی شهرداری، فرمانداری و اداره آب و فاضلاب کارون و حتی اهواز را نیز درگیر به خود کرده است چون لازم است که هر روز این فاضلابها تخلیه شوند و اگر اینکار صورت نگیرد بی‌شک به معابر شهری و خانه‌های مردم برمی‌گردند.

فرماندار کارون بحث فاضلاب شهرستان را یک معضل اساسی دانست و افزود: واقعا این وضعیت نابسامانی که هم‌اکنون در فاضلاب کارون وجود دارد نه تنها تمامی وقت و توان ما را گرفته بلکه باعث شده است که همه دستگاهها هم برای مقابله با آن بسیج شوند البته مردم هم در اعتراض به این وضعیت هراز چندگاهی جلوی فرمانداری شهرستان تجمعاتی را نیز ترتیب می‌دهند.

وی در پایان ضمن بیان اینکه تا بحث خروجی فاضلاب شهرستان حل نشود، این معضل همچنان لاینحل باقی می‌ماند اظهار کرد: نکته جالبی که در این رابطه وجود دارد اینست که قبلا این مانده‌آب‌ها با محدوده شهری فاصله داشته ولی اخیراً که توسعه شهری صورت گرفته فاصله آنها تا معابر شهری و مسکونی تقلیل پیدا کرده که در حقیقت این مسئله سلامت و بهداشت مردم را با خطر جدی و دائمی مواجه کرده است. یعنی حتی در طول تابستان و گرمای بالای ۵۰ درجه هم معابر شهری ما همچنان غرق در فاضلاب است بطوریکه همیشه نصف چرخ خودروها تا نصفه در فاضلاب بوده و بچه‌ها هم در مسیر رفتن به مدرسه باید از درون این آبهای آلوده عبور کنند.