ساختمان نیمه کاره راه آهن ماهشهر در انتظار تصمیم فرمانداری است

خورنا: مدیرکل راه آهن جنوب گفت: تکمیل ساختمان راه آهن ماهشهر و ورود ریل باس به ماهشهر به تصمیم فرمانداری ماهشهر برای تامین اعتبار این ساختمان بستگی دارد.

خسرو رشیدی در گفتگو با خبرنگار خورنا اظهار کرد: به علت مناسب بودن زیرساختهای راه آهن در استان خوزستان، هم اکنون ۵۰ درصد ریل باس های راه آهن کشور در این استان فعالیت می کنند.
وی افزود: این ریل باس ها در خطوطی مثل اهواز – بندرامام خمینی(ره)، اهواز – خرمشهر و اهواز – اندیمشک فعالیت می کنند و راس ساعت مقرر با هزینه ای مناسب مردم را بین این شهرها جابه جا می کنند.
رشیدی عنوان کرد: ایمنی موجود در این ریل باسها، راحتی نشستن در آن و امکان تنظیم مناسب ساعت سفر از عواملی است که مردم رغبت دارند از اینگونه وسایل نقلیه برای جابه جایی استفاده کنند. همچنین در صورتی که تقاضا برای انجام این سفرها از سوی مردم بیشتر شود امکان افزایش ریل باس ها نیز وجود دارد.

مدیرکل راه آهن جنوب در خصوص اینکه مردم تقاضای فراوانی برای ورود ریل باس اهواز- بندرامام تا شهرستان ماهشهر را دارند، گفت: اگر ساختمان راه آهن  ماهشهر احداث شود این امکان فراهم می شود که ریل باس مسیر اهواز به بندرامام خمینی تا شهرستان ماهشهر نیز ورود پیدا کند ولی متاسفانه برای تکمیل این ساختمان با موانعی در شهرستان ماهشهر مواجه شده ایم.

رشیدی افزود: بی شک در صورت رسیدن ریل باس به ماهشهر، تقاضای مردم برای مسافرت با ریل باس افزایش می یابد ولی فرمانداری شهرستان ماهشهر تاکنون نتوانسته سهم خود در تکمیل ساختمان راه آهن را تامین کند و کار احداث این ساختمان متاسفانه هم اکنون راکد شده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد کار احداث ساختمان راه آهن ماهشهر تکمیل شده، گفت: فعالیت این کار از سال گذشته تاکنون راکد مانده است. این در حالی است که تکمیل ۴۰ درصد این ساختمان با اعتباری تعهده شده منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر و اداره کل راه آهن جنوب صورت گرفته است.

رشیدی تاکید کرد: اکنون تکمیل این کار و ورود ریل باس به ماهشهر به تصمیم فرمانداری ماهشهر برای تامین اعتبار تکمیل این ساختمان بستگی دارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • دانشجوی ماهشهر اگه راه بیوفته خیلی عالی میشه. من دانشجوی ماهشهرم و مجبورم که با قطار اهواز برم به سربندر و بعد بیام ماهشهر که برام سخته. هزینه استفاده از تاکسی های اهواز-ماهشهرم زیاده چون من هفته ای 4 بار میام ماهشهر که باید هفته ای بیش از 50 تومن کرایه بدم با این حال خواهشمندم پیگیری کنید
  • ماهشهری اگه راه بیوفته خیلی عالی میشه. این خیلی بده که ما به عنوان مرکز شهرستان باید برای استفاده از قطار به سربندر بریم. ماهشهری های زیادی روزانه در مسیر اهواز-ماهشهر استفاده میکنن که گاها بخاطر دور بودن سربندر و عجله مجبورن با تاکسی ها برن که 6 هزار تومن باید کرایه بدن ولی با قطار 1700 تومنه. از نماینده ماهشهر و فرماندار شهرستان انتظار داریم سریعتر اقدامات لازمو انجام بدن
  • ماهشهر بدبخت است ای بابا... این ماهشهر پروژه هاش همه 60 تا در میون سر وقت انجام میشن. الان میخواید 60 تا پروژه ردیف کنم که هرکدوم 20 30 ساله که خوابیدن ؟ ماهشهر بدبخته. بیچارست. محرومه...