در مراسم افتتاح ساختمان جدید مدیریت بحران خوزستان:

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور: تاکنون در ۱۷ استان کشور، مرکز فرماندهی و کنترل مدیریت بحران راه‌اندازی شده است

خورنا|احمدرضارستمی: در حاشیه افتتاح ساختمان جدید مدیریت بحران استانداری خوزستان اسماعیل نجار معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در جمع خبرنگاران گفت: دنیا به بحث رصد حوادث توجه کرده به همین دلیل در بسیاری از کشورها، مرکز فرماندهی و کنترل مدیریت بحران ملی و همچنین منطقه‌ای و استانی وجود دارد.

وی تصریح کرد: از زمانی که سازمان مدیریت بحران کشور، براساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری پس از حادثه مهیب بم شکل گرفت٬ یکی از راهبردهایش این بود که در تهران یک مرکز فرماندهی ایجاد شود و نیز در استانها هم این کار صورت بپذیرد که بتوانند ۲۴ ساعته حوادث را رصد و مدیریت بکنند .

نجار افزود: بر این اساس همه دستگاههایی که ضرورت دارد بحرانها و حوادث را پیش‌بینی و مدیریت و همچنین پیشگیری بکنند باید در مرکز مدیریت بحران آن منطقه حضور داشته باشند تا اینکه بتوانند به موقع تصمیمات لازم را اتخاذ بکنند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور عنوان کرد: تاکنون در ۱۷ استان کشور، مرکز فرماندهی و کنترل مدیریت بحران ساخته شده و دستگاههای تخصصی آن نیز نصب و به مراکزی چون هواشناسی و راهداری و غیره متصل شده‌اند.

وی همچنین بیان کرد: برای ساختن مرکز ملی کنترل مدیریت بحران در تهران، پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم که در این راستا، زمین برای ساخت آن تهیه شده و مجری ساخت هم مشخص و اعتبارات لازم برای این کار هم اخذ شده است.

نجار در ادامه تصریح کرد: در تهران براساس قانون، وظیفه مدیریت بحران بر عهده شهرداری است و شهرداری هم با داشتن یک مرکز فرماندهی و کنترل مدیریت بحران، کل شهر تهران را رصد میکند

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در پایان گفت: بهر حال در کشور حوادث و اتفاقات متفاوتی به وقوع می‌پیوندد که مدیریت بحران وظیفه دارد میزان خسارات ناشی از رویدادها را به موقع برآورد کند و ظرف ۱۵ روز به دولت منعکس کند تا پس از بررسی‌های لازم اعتبارات و هزینه‌های آن به تشخیص دولت پرداخت شود.